Netwerklampje NIC knippert oranje ipv groen

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74978

Topicstarter
Het zit dus als volgt: Ik heb een verbinding via tiscali 768 kb down/ 128 up, nu zeggen ze bij tiscali dat ik de snelheid van de kaart in moet stellen op 10 mbps/half duplex. Als ik dit doe, knippert het lampje van de kaart oranje. De verbinding is dan wel goed.

Als ik de kaart nu instell op "autosense" knippert het lampje groen, zoals het hoort volgens mij en heb ik ook een goeie verbinding. Maar bij tiscali zeggen ze dat de snelheid persé op 10 mbps half duplex moet staan.
Maakt dit nou echt uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Zolang het werkt, maakt het niet uit blijkbaar :) dus doe wat je fijn vindt :p

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 21:31

VisionMaster

Security!

Ik snap niet wat Tiscali met de verbinding van jou te maken heeft tussen router/modem en pc :?
Duplex lijkt me de beste response tussen 2 punten te geven ivm met het gedrag van Duplex tov half-duplex. Maarja ... ik werk niet bij Tiscali en heb geen idee wat de gegronde reden is van hun wens/afspraak/blabla...

I've visited the Mothership @ Cupertino

Anoniem: 13643

Sommige modems kunnen nu eenmaal alleen maar op 10 Mbit Half D. werken.
Had je daar al eens aan gedacht? Ik weet niet of jou type zo werkt maar als dit het geval is kan je idd beter die autosense uitzetten en hem handmatig op 10Mbit Half. zetten.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:07

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het lijkt me tijd voor TS om dat eens serieus wetenschappelijk te testen (onafhankelijk van wat Tiscali zegt). Ik zou met beide instellingen eens verbinding zoeken met een paar DSL-speedtest servers en kijken wat het snelste en/of betrouwbaarste is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06

Jiffy

God, you're ugly!

Anoniem: 74978 schreef op 23 September 2003 @ 22:43:
Het zit dus als volgt: Ik heb een verbinding via tiscali 768 kb down/ 128 up, nu zeggen ze bij tiscali dat ik de snelheid van de kaart in moet stellen op 10 mbps/half duplex. Als ik dit doe, knippert het lampje van de kaart oranje. De verbinding is dan wel goed.

Als ik de kaart nu instell op "autosense" knippert het lampje groen, zoals het hoort volgens mij en heb ik ook een goeie verbinding. Maar bij tiscali zeggen ze dat de snelheid persé op 10 mbps half duplex moet staan.
Maakt dit nou echt uit?
Het kán uitmaken. De 10 Mbps/half duplex instelling is voor breedband normaal. Autosensing zou in principe goed moeten gaan, maar soms werkt dit niet helemaal. In dat geval heb je een slechte (lees: trage of wegvallende) verbinding. Vaak wordt aangeraden om het zekere voor het onzekere te nemen en je nic op 10 Mbps/half duplex in te stellen.

Dat het lampje dan oranje is ipv groen is niet gek, ik heb een switch met dual color leds: groen is 100 Mbps, oranje is 10 Mbps.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Mijn netwerkkaart brand groen bij 100Mbit en oranje bij 10Mbit; misschien is dit bij jou ook wel..
Als je 'm op autosence neerzet, wat voor connectie snelheid heb je dan??

Voor de rest zou het niets moeten uitmaken voor de snelheid van je inet verbinding..

Pvouput live

Pagina: 1