Toon posts:

.C Virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn XP is geinfecteerd door een virus maa die wordt maar af en toe herkend door de virus scanner als die een bestand genaamd C aanmaakt op het bureaublad.
Toen ik dat .c bestand opende stond er allemaal logs in van sites die ik heb bezocht. Mijn Internet Explorer is hierdoor super traag geworden. Omdat dat virus elke x een soort log file ofzo iets maakt als ik die opstart of naar een andere pagina ga. Moet dan ook elke x een paar minuten wachten voordat ik op de pagina kan clicken. Zwaar irritant.
Dit virus maakt dus telkesn een .c bestand aan op mijn bureaublad en nog een paar met rare tekens.

Is een soort worm , maar geen idee welke.

Verwijderd

Welke AV?
Herkend als welk virus?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 22:58 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 16:46

The Bad Seed

Chaotic since 1983

http://housecall.antivirus.com of een andere online scan al geprobeerd? Dan weet je tenminste om welk virus het gaat en kan je gepaste maatregelen nemen.

[ Voor 43% gewijzigd door The Bad Seed op 23-09-2003 22:52 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Dat lijkt eerder op spy-ware.

Tandem rulez.... IBM s*cks

Verwijderd

Topicstarter
Yup heb housecall al geprobeerd en een paar andere. maar die herkennen het virus niet. Het virus wordt pas actief zodra ik internet explorer opstart. Internet explorer wordt super traag bij elke nieuwe pagina die hij laadt duurt het 2 minuten voordat je er op kan clicken. Tijdens dat zogenaamde laden van ie, is het virus bezig met een soort logfile te maken waarin de inhoud van de pagina staat die internet explorer aan het laden is. Die logfile wordt het bestand genaamd C die op het bureaublad komt te staan. DAarnaast komen er nog een paar files op het bureaublad te staan met rare tekens als bestandnaam, in deze bestanden staat niks.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 16:46

The Bad Seed

Chaotic since 1983

De volgende mogelijkheid is spy-ware. Draai eens ad-aware en/of "spybot search & destroy" elk met hun laatste updates.

edit: welke melding krijg je exact van je virusscanner als ie het af en toe wel herkent?

[ Voor 33% gewijzigd door The Bad Seed op 23-09-2003 23:01 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Heb ad-aware geinstalleerd en heb alle spy-ware verwijderd die dat programma vond.

Heb alle spy-ware verwijderd. Het virus of spyware dinges maakt nog steeds de C bestand aan op het bureablad. En af en toe van die extra 0 byte bestanden met vage binary codes als bestands naam.

Virusscanner herkent het ook niet.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 00:29 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Kijk in de taskmanager (ALT+CTRL+DEL) wat er allemaal draait momenteel. Misschien dat er een vaag progsel draait, dat dit veroorzaakt. :?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:53 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 23:29:
Heb ad-aware geinstalleerd en heb alle spy-ware verwijderd die dat programma vond.

Heb alle spy-ware verwijderd. Het virus of spyware dinges maakt nog steeds de C bestand aan op het bureablad. En af en toe van die extra 0 byte bestanden met vage binary codes als bestands naam.

Virusscanner herkent het ook niet.
Wat vond het allemaal dan - zat er iets tussen dat deze eigenschappen heeft?

Probeer trouwens ook even een andere spyware checker zoals SDD en gebruik de andere methoden om spyware of te ontdekken zoals Autoruns en HijackThis - lees even het stukje in de SAF FAQ: Spyware: wat is het en wat doet het? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1