Plaatsing ADSL Modem

Pagina: 1
Acties:

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hoi

Graag wil ik jullie advies over het plaatsen van een Speedtouch 510 V4 adsl modem.
Ik heb nu sinds een week adsl en heb mijn splitter aangesloten via een telefoon wandaansluiting.
Nu heb ik begrepen dat het beter is i.v.m. storing deze in de meterkast te plaatsen na het is/ra punt.

Heeft dit ook invloed op de snelheid?

Nou las ik ergens dat het verstandig is de modem zo dicht mogelijk bij de splitter te plaatsen.

Is dit inderdaad zo en waarom?

Dan zou ik de n.l. modem in de meterkast moeten plaatsen en een netwerkkabel naar de pc moeten leggen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Bij mij staat dat ding letterlijk naast mijn TV, zo'n 2 á 3 meter van de meterkast vandaan.
Ik haal de maximale snelheden wat betreft mijn Cistron MAXX-abonnement, maar dit kan ook komen omdat ik zo'n 330 meter van de centrale vandaan zit.

:D

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
Bij mij staat het modem naast me pc, zo'n 15 meter van het aansluitpunt af. Ik haal de maximale snelheid voor een Basic abbo, zo'n 80KB/sec. Als het werkt, waarom dan veranderen?

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Ik heb 15 meter telefoonkabel liggen tussen mijn modem en mijn splitter, met standaard ADSL (768 kbit). Nooit iets van performance problemen gemerkt, 100% stabiel.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

iMars

Full time prutser

Ik heb sinds kort ook zo'n Speedtouch 510 (mooi design :P )

Bij ons hangt de splitter direct bij het is/ra punt. Daarvan gaat er cá 20 meter (wat minder maar weet het niet axact) naar zolder waar de ISDN centrale en ADSL modem in een kast hangt.

Geen last van de lange lengte, als je maar goede kabels gebruikt :P

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat dat soort verhalen een beetje overtrokken zijn. In de praktijk lijkt het in minimaal 95% vd gevallen niets uit te maken waar je dingen plaatst en of je draadje nou 5 of 15 meter lang is. Probeer het gewoon,... krijg je wat je beloofd is, wees tevreden, zo niet, probeer wat anders. :7
Pagina: 1