Altijd leuk om een thread te beginnen met een leuke quota.De 3.3volt lijn heeft een tollerantie van 4%.
Moet dus tussen de 3.168volt en de 3.432volt liggen
Wel, mijn kameraad heeft overlaatst een serieuze HW upgrade gedaan en hij heeft een P4 3GHz op een Abit IC7-G moederbordje met Twinx Corsair geheugen en een ATI 9800 Pro gekocht. Een goeie machine zou je zeggen, maar echt stabiel blijkt het toch niet te zijn...
Ik ken de mensen van een lokale pc-winkel vrij goed dus was ik daarstraks even een no-name voeding van 400W gaan lenen om eens te proberen wat dat gaf. Er steekt er nu eentje van 300W in.
De in-a-box cooler blijkt enorm veel lawaai te maken als de temperatuur stijgt en die stijgt soms wel tot 60° en meer (daarstraks nog geprobeerd, na een paar minuten 3d mark met kast open was hij 59.5°).
Bovendien hadden we winbond eens geinstalleerd en die piept de hele tijd dat de +3.3V onder de aangegeven minimumwaarde van 3.2 gaat. Als je 3d mark opstart terwijl winbond ook opstaat krijg je als het ware een nieuwe house-hit, zo piept dat ding. Als we het verlaten naar 3.15 minimum dan piept hij nog heel af en toe. Niet veel, maar toch...
Ik lees hier veel mensen die problemen posten over die 3.3V. Sommigen zeggen dat je er geen belang aan moet hechten, maar ik ben er toch niet zo zeker van. Ik zou graag mijn kameraad gerust willen stellen. Een enermax voeding van 350-400W kopen voor die voltages en een Zalman cooler voor het lawaai is misschien een oplossing, maar ik had toch nog graag een tweede opinie hier gehad. Die enermax en zalman zijn namelijk geen goedkope dingetjes...
Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt het lezen