[PHP]Eigenschappen SQL rij veranderen via php script, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet diverse rijen van een tabel aanpassen van eigenschappen.

Ik heb een PHP update script geschreven om data die is opgeslagen in een msql database aan te passen. Het script werkt goed.
Echter ik moet ook de eigenschappen van diverse rijen aanpassen, dit zijn 7 rijen in totaal.
De huidige eigenschap is: TINYTEXT dit moet dus DATE worden.
De data in die tabellen worden in mijn update script al geconventeerd naar het juiste formaat, echter als het script klaar is moet ik ook nog de eigenschappen veranderen, dit moet ik dus nu handmatig doen.

Mijn vraag is dus is er een PHP commando dat ik aan het einde van mijn PHP script kan toevoegen dat dus die rijen van TINYTEXT naar DATE worden omgezet of kan dit alleen maar handmatig via phpmyadmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 15:51

thomaske

» » » » » »

Zoek eens in de mysql-manual naar
ALTER TABLE

Zo'n query kan je gewoon in php uitvoeren.. phpMyAdmin doet dat tenslotte ook

[ Voor 65% gewijzigd door thomaske op 23-09-2003 22:03 ]

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:16
Even voor de correctheidvolledigheid: een kolom heeft een type, een rij bevat allemaal gegevens van het type gedefineerd in de kolom.

[ Voor 8% gewijzigd door djluc op 23-09-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:12
Wat ik meestal doe als ik zo'n probleem heb is in PHPMyAdmin kijken wat de SQL query inhoudt voor hetgeen ik meermaals wil doen (geloof dat je hem zelfs kunt laten omzetten naar een PHP commando). Je voert hem dan dus een keer handmatig uit.

Vervolgens gebruik ik het in mijn script als: mysql_query("wat het ook moge zijn").

That's it.

[ Voor 12% gewijzigd door T-MOB op 23-09-2003 23:01 . Reden: onvolledig ]

Regeren is vooruitschuiven