Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nokia 6610 en GPRS

Pagina: 1
Acties:

• suich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2013
Sinds 3 dagen krijg ik de melding "GPRS verbinding niet beschikbaar" op mijn 6610. Bij T-Mobile zeggen ze (na 3 sms-jes met de instellingen) dat het aan het netwek ligt dat teveel gebruikt zou worden oftewel overbelast zou zijn. Alleen geloof ik dat niet meer, want er is geen enkele moment dat het wel lukt. Als ik bij "gegevensdrager" invoer "gsm gegevens"dan lukt het wel om in T-zones te komen. Maar ik wil natuurlijk gebruik maken van het GPRS netwerk. iemand die weet hoe dit kan? |:(

Verwijderd

Kijk eens bij de GPRS instellingen:

Diensten > Instellingen > Actieve dienstinstellingen bewerken

Kijk even óf er wel iets is ingeveld, en ook wát :) Je kunt daar dus ook die gegevensdrager instellen ed. Je kunt desnoods aan T-Mobile vragen of ze je de juiste instellingen gewoon 'op papier' sturen zodat je ze handmatig in kunt voeren. Waarschijnlijk heb je al in dit menu gekeken, maar anders weet ik het ook niet. Je kunt ook nog even kijken bij:
Connectiviteit > GPRS > GPRS-verbinding

Succes :)

• suich
Tja helaas lijkt ook dat niet de oplossing. Bij (dat f*ucking, sorry)T-mobile weten ze het ook niet. Hebben die lui überhaupt wel verstand van dit soort dingen? Ik heb nu 5 mensen aan de telefoon gehad en niemand weet het! Lekkere klantenservice is dat. Voor de 5e keer je geboortedatum vertellen, maar iets oplossen zit er niet in. Begin toch te twijfelen over mijn contractverlenging. Ik weet niet wat ik moet doen. })

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Eventjes naar de Nokia Store en checken of je de nieuwste software hebt. Scheelt bij veel toestellen heel erg veel.

• suich
Ik ben eruit! Het is gewoon een kwestie van een ontzettend krakkemikkig bereik. Vroeger met Ben had ik dat ook en dat was ongeveer met de overgang naar T-mobile opgelost. Als ik nu van mijn werk naar huis rij, weet ik precies in welke bocht ik weer wel bereik heb. Ik praat dan alleen over GPRS en niet over het GSM netwerk. Hoe het kan weet ik niet, want ik dacht dat GPRS over hetzelfde netwerk ging, maar dat is kennelijk niet zo. Er is dus gewoon een andere (en zeker geen volledige) dekking! Ik kan me niet voorstellen dat ze dat bij T-mobile niet weten..... 8)7 Maar ik zal ook zeker de software controleren..!

[ Voor 5% gewijzigd door suich op 24-09-2003 21:26 ]