Ik ben bezig met een en ander neer te schrijven om in een school elke leerling een homedir te geven, met groepen (klassen) , subgroepen (jaren) , en nog subgroepen (leerlingen/leraren). dit alles komt ook nog eens terug in de GPOI structuur.
Ik heb voorlopig de structuur zo uitgedacht :
Ik deel de volledige F: met leesrechten voor Iedereen en zet dan op NTFS niveau beperkingen , zodat enkel leerlingen in hun eigen map kunnen en zo. De normale toestanden.
Nu vroeg ik mij af of dit de meest gangbare manier was om dit soort probleem op te lossen, of is er een beter manier die ik niet ken ? Hoe maakt je dit soort structuur aan, is daar een goed script voor, of kan ik zelf best aan de slag gaan ?
Ik heb voorlopig de structuur zo uitgedacht :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| F:
/leerlingen
/1
/2
/2MTa
/2MTb
/...
/3 |
Ik deel de volledige F: met leesrechten voor Iedereen en zet dan op NTFS niveau beperkingen , zodat enkel leerlingen in hun eigen map kunnen en zo. De normale toestanden.
Nu vroeg ik mij af of dit de meest gangbare manier was om dit soort probleem op te lossen, of is er een beter manier die ik niet ken ? Hoe maakt je dit soort structuur aan, is daar een goed script voor, of kan ik zelf best aan de slag gaan ?
Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test