Toon posts:

Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart*

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele weken geleden m'n compelte pc draaiend onder windows xp gereset, opnieuws windows xp (prof) erop gezet en het netwerk waar deze pc onderdeel van was weer op het netwerk willen aansluiten.

De netwerkverbinding kwam zoals normaal tot stand maar de internetverbinding delen lukt niet meer, op deze computer is een internet aansluiting die ik met de andere wil delen.

Zodra ik bij m'n netwerk verbinding naar eigenschappen -> geavanceerd ga en dan 'Andere netwerkgebruikers mogen via de Internet-verbinding van deze computer verbinding maken' aanvink en op 'ok' klik krijg ik de melding:

'Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen.
Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.'

Ik heb al wat zitten googlen op het probleem en de microsoft databese erop nageslagen maar geen antwoord kunnen vinden hoe ik dit probleem kan oplossen en dus weer gewoon mijn internet verbinding kan delen.

Iemand tips?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast...

Tevens past dit topic volgens mij beter in Network Troubleshooting :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

'Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen.
Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.'
De service die deze error geeft, kan niet opstarten als een andere services ook niet gestart is (afhankelijk :P) , je moet dus uitvogelen op welke service deze niet startende service leunt.
Als je die hebt, moet je uitzoeken waarom deze niet start.

Volgens mij is dit, als je begrijpt waarom je services niet willen starten, toch echt gewoon WOS.

Dus kom maar eens met meer info, kunnen we eens kijken waar je topic echt thuis hoort :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat is net het probleem, ik weet niet waarom die niet wil starten en ook niet om welke service het gaat.

Zeg maar welke informatie je wilt hebben en waar ik deze kan vinden, dan ga ik mijn uiterste best doen om het te vinden :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Doe eerst maar eens in de EventViewer kijken (start -> run -> eventvwr.exe)

Braaikamer - Smoke&BBQ