Demon ADSL verbinding hapert

Pagina: 1
Acties:

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 23:38

Spikey

Making the web accessible!

Topicstarter
Ik heb vanochtend mijn ADSL verbinding van Demon aangesloten.
Ik heb het bijgeleverde Zyxel modem ingesteld als router zodat ik samen met mijn huisgenoten van deze verbinding kan genieten.

Dat geniet is ook aardig gelukt tot een uurtje of 2 geleden. Toen begon de verbinding ineens te haperen. Dan werkt hij weer een minuut, dan weer 2 minuten niet enzoverder (in verschillende intervallen)

Heeft iemand ervaring met dit probleem of gewoon een tip waar ik naar zou kunnen kijken? Het heeft de verdere dag gewoon goed gewerkt.
Bij de Demon helpdesk konden ze me ook niet echt helpen. Ze bieden namelijk geen onderstuening als je het modem ook als router gebruikt ofzo. Maar hij heeft toch even voor me gekeken en er waren bij hun geen storingen bekend.

Ik weet het momenteel ff niet meer. Het kan toch niet ineens niet meer werken :?

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Mac adres doorgegeven aan Demon, via dez zelfservice pagina die je gelijk in beeld krijgt als je voor de eerste keer verbinding krijgt?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 21:38 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik geloof dat heel soms de Zyxel idd hapert.. Een firmware-upgrade zou het moeten fixen, maar dat heb ik ook maar gelezen in een elder topic hier op GoT.. Kzou zeggen, zoek dat even op :)

Verwijderd

ik heb ditzelfde probleem nu ook. kheb al 1 jaar een zyxel 2 router ertussen. Maar sinds een week hapert mijn verbinding echt als een gek. En ik krijg mijn upload van 25k niet meer.
Dus als je wat vind post ff :p

Verwijderd

Idd, kheb ook wat gelezen over een nieuwe firmware, in het topic "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #3" of "[BBned]Snelheden worden verhoogt" maar dat zijn beide vrij dikke topics dus even zoeken met de zoek-functie is wel erugh makkelijk. Las daar ook nog iets over hogere max. upload van het modem met nieuwe firmware :), prettig in het geval van 1Mbit upload en een goede lijn :D Daarbij kan het vernieuwen van de fimware over het algemeen sowiezo weinig kwaad lijkt mij.....tenzij het fout gaat natuurlijk :P

EDIT: Spelfouten :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 21:50 ]

Verwijderd

tja maar als het goed is zou ik er nikz van moeten werken. aangezien demon mijn internet niet gaat upgraden want ik zou te ver van de centrale moeten liggen :(

• Spikey

Spikey

Topicstarter
Voor zover ik heb kunnen achterhalen heb ik al de laatste firmware op het modem staan dus dat is het niet helaas

Verwijderd

ik heb demon es gebeld. kreeg iemand aan de lijn die zij dat ik wat moest uploaden. speed 6kb. daarna moest ik dus splitter ertussenuit halen, router ertussenuit etc etc. voor de gein maar gedaan en nog steeds hetzelfde. Ik bel morgen dus maar op dat ik nog steeds hetzelfde probleem is.

het gekke is dus dat ik deze problemen pas heb vanaf 15/16 september, en dat is volgens mij dus dezelfde dag dat ze de snelheid gingen verhogen. dus volgens mij is er daar iets misgegaan.

• Spikey

Spikey

Topicstarter
Kun je dat eerst eens wat duidelijker uitleggen misschien?

[Toevoeging]
Ik heb een 30min terug de opstelling hier wat om overhoop gehaald.
Het hubje bij mijn huisgenoot er vantussen gehaald en tijdelijk ook ffies zijn laptop losgekoppeld. Nu hangen mijn 2 pc's en mijn laptop eraan. Zonder problemen.

Ik ga morgen een nieuwe kabel leggen voor de laptop van mijn huisgenoot en die direct op mijn hubje hangen. Op die manier is alles 100Mbit (hubje bij mijn huisgenoot was 10, khad niks anders meer). Het zou dus kunnen dat daar bij mij het probleem lag. Dat dat hubje misschien een beetje rot was ofzo.

kzal morgen een update geven over de situatie als z'n laptop er ook weer aanhangt.

[ Voor 85% gewijzigd door Spikey op 23-09-2003 23:16 . Reden: Toevoeging ]

• Spikey

Spikey

Topicstarter
Na wat onderzoek is geblewken dat het probleem hier in huis ligt en wel bij de laptop van mijn huisgenoot.
zodra de laptop wordt aangesloten slaat de verbinding op hol. Tevens weten we ook al dat het een software probleem is omdat een andere nic het probleem niet oploste.

Heeft iemand hier misschien een idee waar het probleem zou kunnen liggen.
Ik ga maandag de laptop eens flink onderhanden nemen (maybe zelfs reinstall). de win2000 installatie is namelijk al behoorlijk oud en unpatched

als iemand ideeen heeft hoor ik het graag!

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
hmm, heeft hij per ongeluk een verbinding openstaan (virus bvb) die enorm veel data genereerd en verstuurd, probeer eens een virus scanner.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Staat de laptop van je huisgenoot toevallig op 100mbit full duplex ??

Hier gaan namelijk de meeste hubs van over de zeik.

Probeer dus eens om dat ding op 100/half te zetten (ervan uitgaand dat het een 100mbit hub is)

En scan de machine inderdaad eens ip virussen. Met een up2date scanner.

Verwijderd

Nou zet hem maar op auto sensing... want als je hem keihard op half/duplex zet gaat het met sommige hubs ook niet goed.

Verwijderd

kijk of je de welchia virus heb. Tis een virus dat duizenden connecties porbeert te maken waardoor je hele netwerk + internet traaag wordt.
Je kan een fix downloaden by symantec. Ga naar de download virus tools :p
En run it zonder netwerkverbinding.

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Heeft die laptop misschien een dhcp server draaien ? Of ript die laptop je externe demon IP misschien ?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hubjes met een 8mbit verbinding raad ik af, iemand anders had ook z'n internet overhoop door zo'n hubje. De router krijgt alle packetjes van die hub steeds weer terug en gaat daarvan over de zeik.

Zet er een 100mbit switch tussen en als goed is moet het dan wel opgelost zijn. Tevens kun je ook kijken of er op de pc's alleen tcp/ip is geinstalleerd, virusscanner draaien en adware. Protocollen zoals netbui die schreeuwen ook maar wat in het rond en zijn ook niet echt bevordelijk...

Tweakers Discord

Pagina: 1