Toon posts:

[mx999] TV geluid over de 5.1 afspelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de handleiding van Philips MX999 zeer aandachtig doorgelezen, maar als zij het over TVsignaal hebben, hebben ze het over een sateliet ontvangen. Ik zie nergens iets over een coax kabeltje wat bij mij de muur uit komt.

Kan ik het geluid van het tvsignaal wel de receiver in krijgen en af laten spelen via die 5.1 (in stereo :))? Ik kan het echt nergens vinden, zal wel weer zo simpel zijn dat het er niet bijstaat. Hoe sluit ik e.e.a dan aan indien mogelijk?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Scart adapter met line-out (of misschien heeft je TV het al, of via de hoofstelefoonaansluiting), en dat verbinden naar een van de line-in's van je philips...

Met DPL heb je dan bijna 5.1 geluid...

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 23-09-2003 21:51 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 23 September 2003 @ 21:51:
Scart adapter met line-out (of misschien heeft je TV het al, of via de hoofstelefoonaansluiting), en dat verbinden naar een van de line-in's van je philips...
Dan wel met een scart - to - cinch kabeltje? Maar is dat dan Dolby pro geluid?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 14:56:
[...]

Dan wel met een scart - to - cinch kabeltje? Maar is dat dan Dolby pro geluid?
Dolby Prologic wordt gegenereerd uit het stereo signaal, dus als je versterker een prologic (of meer) versterker is, dan moet dit lukken.

Voor Dolby 5.1 (of hoger) heb je gescheiden signalen nodig of een digitaal signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 18:20:
[...]

Dolby Prologic wordt gegenereerd uit het stereo signaal, dus als je versterker een prologic (of meer) versterker is, dan moet dit lukken.

Voor Dolby 5.1 (of hoger) heb je gescheiden signalen nodig of een digitaal signaal.
Ik wou net zeggen :)