Toon posts:

[HP Deskjet 5652] Te weinig contrast in foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal foto's geprint op echt fotopapier maar het contrast is belabberd. Stukken die echt zwart zouden moeten zijn, zijn gewoon grijs. Nu weet ik dat er een aantal instellingen zijn waarmee je dit kunt veranderen, zoals de hoeveelheid inkt wijzigen. Het lijkt me alleen raar dat ik daarmee moet gaan spelen tot het een beetje kopt. Mijn andere (oude) printers printen het stukken beter.

Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen?
Gebruikte instellingen zijn:
type: fotopapier
afdrukkwaliteit:maximum dpi en best

Verwijderd

Welk merk fotopapier?
Er zijn verschillende merken fotopapier die allen helaas niet even goed werken bij elke printer.

Daarnaast levert HP voor de 5652 speciale profielen mee... voor-instellingen... die al geprobeerd?
Daarnaast is er een optie panel voor digitale fotografie...
Lees ook ff de tekst die opkomt bij 'Printing Tips' als je daar foto's kiest :)

Ik krijg een beetje t idee dat je je handleiding/menu-keuzes nooit bestudeerd hebt... Ik hoop dat ik t mis heb, maar anders zou ik dat maar eens met spoed gaan doen :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een beetje t idee dat je je handleiding/menu-keuzes nooit bestudeerd hebt... Ik hoop dat ik t mis heb, maar anders zou ik dat maar eens met spoed gaan doen
Je hebt het mis. Ik heb alle menu instellingen geprobeerd. Alle opties bij het optie panel voor digitale fotografie en heb ook de printing tips gelezen. Wat blijkt nu, hij gebruikt gewoon te weinig inkt. Ik heb nu maar met alle mogelijke instellingen een foto geprint en alleen op standje normaal papier doet hij het goed. Dan wordt zwart echt zwart. Ik kan me echter niet voorstellen dat met ander foto-papier het contrast zo veel beter zou zijn. Ik stelde hier mijn vraag om uit te vinden of ik de enige tweaker ben die deze ervaringen heeft.

Verwijderd

Ik heb zelf nog geen foto's met de 5652 geprint... (gewoon nog geen PC in elkaar zitten om foto's te bewerken... Geen tijd gehad... ben al 2 weken bezig een USB-probleem voor iemand anders op te lossen)

Er bestaat wel degelijk verschil tussen de verschillende merken foto-papier. Zelfs in de verscheidene tests staat het "echte" foto-papier van HP als niet zo goed zijnde omschreven!
Ik weet dat er verschillen bestaan tussen de diverse printers en de diverse merken foto-papier!
Ik werk/help soms met een Epson 1200 en de HP 970cxi. Ervaring genoeg, al heb ik vaak mijn dia's liever gewoon afgedrukt, over t algeheel vind ik die platen toch mooier!
Maar goed, ik ben op t moment nog meer een analoge fotograaf dan een digitale fotograaf :+