Toon posts:

Probleem met asus V2740

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb een klein probleempje met deze video (asus V2740)kaart onder W98.

Ik wil deze kaart gebruiken om hem aan te sluiten op de tv, om zo muziek te draaien via de pc. Dit gaat allemaal wel goed, maar aangezien het moederbord een via chipset heeft en deze videokaart een intel chip zijn deze bijna niet werkend te krijgen met elkaar.

De kaart draait wel als ik hem als standaard video adapter installeer, maar alleen op 640*480 en op 16 kleuren. En pcdj heeft volgens mij 800*600 nodig. hoe krijg ik de video kaart aan het werken ? Ik heb dus alleen 800*600 nodig op 256 kleuren. En ik kan doen wat ik wil, maar hij springt altijd terug naar 640*480 op 16 kleuren.

Ik wil het liefst de standaard video kaart driver houden om crashes te voorkomen, ik heb trouwens de laatste drivers van de asus kaart maar als ik die installeer blijft de pc hangen.

Beeld op de tv heb ik voor de duidelijkheid wel al.

Het moet trouwens ook win98 blijven, w2k en Xp zijn geen optie, draait iets te langzaam op een amd 350. En een ander programma als pcdj te gebruiken is ook geen optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 20:45 ]

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:31

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

laad eens ipv van de laatste asus drivers de standaard intel drivers van de intel website ? Crashed hij dan nog ?

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt de I740 drivers van intel, met deze deed hij het onder W2k wel beter, maar crashte nog. Maar is er geen oplossing om de standaard vga drivers of de supervga drivers van de win98 cd op 800*600 en 256 kleuren te krijgen ?

Verwijderd

Topicstarter
is er geen mogeljikheid om in de regedit alle settings te veranderen van 640 480 naar 800 600 en zo ja iemand enig idee welke key's ik allemaal moet hebben ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles opgelost.. intel I740 drivers geinstalleerd werkt perfect. nouw.... perfect.

De kwaliteit van de kaart is bagger, en dat was gisteren nog niet. Er zijn wel andere drivers geinstalleerd, maar dat moet denk ik niets uitmaken, want tijdens het opstaren zijn de kleuren ook al slecht. Hoe kan dit ?

Gisteren waren ze nog goed, en nu ineens niet meer. Idee wat het kan zijn ?

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54

uppie8374

Sousousou

Ik heb ook problemen met de ASUS v2740 alleen dan onder windows 2000. Overal drivers geprobeerd te zoeken, maar zelfs de i740 drivers worden hier niet gepakt.

Een andere melding die ik krijg is dat Service Pack 3 niet is geinstalleerd en dat terwijl 4 al staat geinstalleerd. Op driverguide gezocht. Op de site van ASUS zelf geprobeerd maar niets hielp tot nu toe.

Rebuilding knowledge database

Pagina: 1