Toon posts:

website opstarten met Contribute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een eenvoudige website bouwen met het programma contribute. Heb webspace bij mijn provider en nu dacht ik simpeltjes aan de gang te gaan. Helaas dus niet. Als ik Contribute opstart en naar mijn (natuurlijk nog lege) site ga dan krijg ik niets anders dan een soort FTP directory list.

Daarbij krijg ik de melding van Contribute dat ik de pagina niet kan editten omdat het niet gevonden is op de website of omdat het een directory listing betreft. Vervolgens creeer ik een nieuwe pagina maar die krijg ik niet gepublished omdat er geen link bestaat met de homepage. Maar ja ik heb ook nog helemaal geen homepage gemaakt! Het enige wat ik van mijn provider gekregen heb is een http adres wat mijn homepage moet zijn (dat niet eindigt op html!) en daar staat natuurlijk nog niets op!

Hoe krijg ik nu in hemelsnaam (met contribute) een eerste pagina daar zodat ik verder kan bouwen en linken enzo.

Verwijderd

met contribute kan je naar mijn weten geen eerste pagina creeeren
lees dit maar eens:
http://forum.web-con.nl/topic.php?topic=11904

Verwijderd

Contribute is voor het onderhouden van al reeds gebouwde sites, dus maak er eerst een in DW (mbv editable regions bv) en dan kun je hem via contribute updaten (=soort van CMS).

van MM site:
Allow individuals and teams to update web content while maintaining site integrity
Build professional websites with Dreamweaver. Maintain them with Contribute.
/me probeerde een keer contribute, zag juk code en liet het maar snel in de prullenbak vallen. (juk-code=bah code=MM_bleuh code)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 21:14 ]

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 21:10:
Contribute is voor het onderhouden van al reeds gebouwde sites, dus maak er eerst een in DW (mbv editable regions bv) en dan kun je hem via contribute updaten (=soort van CMS).

van MM site:

[...]

[...]

/me probeerde een keer contribute, zag juk code en liet het maar snel in de prullenbak vallen. (juk-code=bah code=MM_bleuh code)
Heb het vandaag dus ook gebruikt, maar als je je eigen code netjes start en netjes overneemt in Contribute script ie in jou stijl door zeg maar :)

http://flickr.com/photos/itommy/

Verwijderd

hmm,. misschien is Conrtibute 2 wat beter daarin dan, maar even w88 op mijn update van Studio MX 2004 voordat ik er weer eens een slinger aan geef. Al werd ik een beetje beu van al die onnodige <p> en andere tags die er automatisch ingesleurd werden ;)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik dan wel eenvoudig een eerste pagina op mijn homepage krijgen (zonder dat ik me in DW hoef te verdiepen)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 23:35:
en hoe kan ik dan wel eenvoudig een eerste pagina op mijn homepage krijgen (zonder dat ik me in DW hoef te verdiepen)
Met word. save as html :{

Er wordt hier wel een béétje meer inzet verw8 hoor...

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Papa Eend schreef op 23 September 2003 @ 23:57:
[...]

Met word. save as html :{

Er wordt hier wel een béétje meer inzet verw8 hoor...
Denk niet dat dat gaat werken, want het gaat zich uiteindelijk om de (editable) regions. heb het niet na gekeken, maar lijkt me zo.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

je kan bij contribute toch ook nieuwe pagina's genereren?

Ik weet zeker dat dat mogelijk is, jullie hebben het nu over dreamweaver templates, die hebben editable regions nodig ja.

Maar als je niet eens de moeite wil nemen om je in DW te verdiepen (laat staan html) dan zit je hier echt op de verkeerde plaats.
Ga maar eens kijken op beginnersweb daar helpen ze je wel verder.

sowieso lijkt het mm support forum me een betere plaats om dit te vragen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 00:16:
[...]

Denk niet dat dat gaat werken, want het gaat zich uiteindelijk om de (editable) regions. heb het niet na gekeken, maar lijkt me zo.
DaŽs opzich niet nodig. Je kunt gebruikers alle rechten geven die je wilt en dus ook de mogelijkheid om de hele pagina te bewerken, zolang je geen templates met editable regions gebruikt.

3d-en is leuk

Pagina: 1