[9600 pro, club3d] Film op TV, werken op PC

Pagina: 1
Acties:

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik open maar een nieuw topic, misschien wat onterecht maar ik heb geen topic kunnen vinden die over ditzelfde gaat (nee ook het grote radeon topic nie).

Ik heb dus een Radeon 9600 pro, al een tijdje. Maar in die aldi foldertjes lees ik altijd dat de laptops die zij verkopen een radeon kaartje hebben die op hetzelfde moment een film kan laten zien bij TV-out en dat je dan gelijk door kan werken op je laptop. Nu hoopte ik dat dat ook kan op mijn kaartje.

Ik heb al gesprobeerd om mn desktop uit te breiden in plaats van te klonen en dan WMP naar het scherm van de TV te slepen en dan full screen, full screen komt dan echter op mn monitor terecht (dit is ook niet te veranderen in WMP).

Ja ik heb google gebruik en de search op GoT gebruik, maar niet iets duidelijks en met hetzelfde probleem gevonden. En uiteraard het boekje van de radeon doorgelezen :P .

Help please ;)

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
zozo mijn specs lijken een beetje op die van jou :)
maar euhm,
Ik zie gewoon bij de eigenschappen van me videokaart, een tweede monitor staan!
Die kan ik gebruiken als 2e monitor of als tv, je moet gewoon op het venstertje met de 2 erop klikken, en dan het windows bereaublad uitbreiden naar deze monitor, oid :)

Arch Linux

• Bobje
Ja dat snap ik maar nu wil ik op hetzelfde moment een film laten zien op de tv en doorwerken op de pc. Aangezien dit mogelijk is op die aldi-laptops. Nu kan ik wel gewoon WMP naar dit venster slepen en dan kan ik werken en anderen kunnen een film zien maar dat is niet zo mooi en kijkt niet fijn. Natuurlijk wel fullscreen films op de TV he >:)

• jordz.
Wat is het probleem dan nou :?
Want als je dat aanvinkt krijg je gewoon een nieuwe apart bureaublad erbij en kun je 2 dingen tegelijk doen :) Op verschilllende resoluties, niet zo als nvidia, tvtool, zelfde resolutie als tv :)

Arch Linux

• Bobje
Uhm dat heb ik nu toch al 2 keer gezegt. Ik wil full screen films kijken op mn TV (monitor 2), maar als ik WMP of een andere speler op full screen zet verspringt deze van de TV naar mn monitor (monitor 1). Deze moet dus op de TV blijven (moni 2).

Dat is toch nie zo moeilijk? ;) Althans, dat dacht ik....

• jordz.
Ow sorry ik snapte het verkeerd :) Maar bij werkt dat gewoon, wmp naar je TV slepen en full screen doen :) Maar als dat niet werkt kun je je tv misschien als hoofdmonitor instellen, misschien werkt dat, bij mijn andere pc werkte dat wel :) Anders kun je misschien een andere speler gebruiken, zoals Bsplayer oid.

Arch Linux

• Bobje
Nu werkt het met wat geklooi, ik weet niet wat ik heb gedaan ;) . Maar WMP draait nu full screen op de tv maar als ik op mn bureaublad klik van mn monitor dan sluit WMP de full screen mode. Maar toch bedankt, ik kan iig weer msn-en }) .

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 19:48
Ik heb het zelfde probleem.
Ik kan ook geen fullscreen films kijken op me tv.
Als ik bureaublad uitbreiden doe en full-screen activeer dan krijg ik hem full-screen op me monitor. Maar dat wil ik niet.

Iemand een oplossing voor de radeon kaarten?
Tv-tools werkt niet echt.

Verwijderd

Ik heb een Radeon 9800pro en kan wel full screen video op mijn tv kijken en door werken op mijn pc

ik heb mijn monitor gekloont naar mijn tv dus geen extended werkblad gebruikt
de truc zit m in de overlay (overlapping) settings van je ati kaart.

ga naar je eigenschappen voor beeldscherm/instellingen/geavanceerd/overlapping

nu krijg je een melding dat deze instellingen actief worden als je een player actief hebt staan bijv media player , kies ok
klik op de button opties voor kloonmodus

hier heb je je mogelijkheid om de weergavemodus voor overlapping in te stellen
kies cinema en eventueel gewoon of breedbeeld (4:3 of 16:9)
beeld verhouding staat bij mij op gelijk aan videobron
als je nu je mediaplayer start en je speelt een film af komt deze fullscreen op je tv
terwijl er op je monitor gewoon een klein playertje staat

Have fun

Suc6
Pagina: 1