Toon posts:

cdi afspelen op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik een CDI cd af kan spelen op een normale pc.
In de beschrijving van mijn dvd speler (aopen 12x40x)staat namenlijk dat hij CDI cd's kan lezen alleen zie ik geen bestanden, in windows.
thnx

Verwijderd

Onder dos6.x met win3.11 kan je XingPlayer voor Win3.x installeren en hoppa, een optie "open video cd" (VCD en CDI ondersteunend), gek genoeg kent Xing onder Win9x geen CDI spelen.

Volgens mij is het mogelijk om Win3.x naast win9x te installeren, ik vrijg mij alleen af of de ondersteuning voor het CDI formaat al vanuit dos bepaalt is.

Verwijderd

CDI heeft een speciaal FS. De support voor dit FS is wel ergens te downloaden ik durf alleen niet meer te zeggen waar.
Heb ook heel lang gezocht maar het zit 'm in het FS! VXD-tje downen en je kunt voorruit!

>:)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Heb zelf wel eens de "pioneer laserdisc" codec aangezet in de multimedia properties en kon daarna CDi-Video afspelen. :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Je moet gewoon de *.dat file openen in je windows media player.

tremble and despair for i am power!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
als ik een dat file open met me media player zegt ie:

Er kan geen combinatie van filters worden gevonden om de gegevens stroomt te genereren

Er kan geen combinatie van filters worden gevonden om de gegevensstroom te genereren. (Fout=80040218)

iemand een alternatief om dat files af te spelen met een speciaal proggie daarvoor?
thx

Verwijderd

Met de nieuwe VCDCUTTER van jiao kan je *.DAT files omzetten naar *.mpg :Y)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
waar te halen? icq effe, of mailen, of is dat niet illigaal?

Verwijderd

Als je even zoekt op een zoekmachine zoals:
www.altavista.com en typt het woord VCDCUTTER
in dan kom je gauw bij Jiao terecht ;)

Veel succes!

Verwijderd

CDI en VCD gebruiken toch gewoon mpeg1?

>:)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CDI is meer als een VCD hoor (niet veel, maar wel meer) en dat kun je voor zo ver ik weet niet op de PC afspelen. Philips had ooit wel plannen voor een CD-I kaart, maar die zijn afgeblazen (door het mislukken van de CD-I, maar ook omdat de PC toen zelf al goeie multimediamogelijkheden had).

[edit]
Hmm.. na wat zoekwerk (eigenlijk naar die cdifs driver) zag ik wel dit:
http://www.icdia.org/sw_pc/i2m.html
Daar staat software voor het Philips I2M bord, kennelijk iets waar je toch CD-I's mee af kan spelen. Denk niet dat je iets aan deze informatie hebt, maar toch.. :)

Verwijderd

Ik weet alleen dat het filesysteem die door een CDI schijfje gebruikt wordt niet door Win95 ondersteund is. Vroeger draaide het perfect onder win3.11 met Xing player...
Pagina: 1