[VC++6] setup & deployement

Pagina: 1
Acties:

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 15:03
Ik heb een MFC programma gemaakt en wil deze kunnen installeren op compu's waar niet standaard de MFC dll's beschikbaar zijn.
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik dit moet aanpakken. Welke dll's heb ik precies nodig ? Hoe verwerk ik deze in een setup bestand ? Hoe zorg ik dat de dll's geregistreerd worden ?
Bij VB6 was voor dit soort 'problemen' nog een mooie package and deployment wizard, maar deze heb ik niet kunnen ontdekken voor VC++6.

Weet iemand hoe ik dit alles voor elkaar kan krijgen

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Welke dlls je nodig hebt kun je heel fijn in de MSDN lezen. En voor setup generators heb je dingen als installshield

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

D'r zit bij VS6 ook een leuke tool genaamd Dependency Walker, oftewel depends.exe in je tools directory. Die geeft van iedere exe of dll netjes stap voor stap aan op welke DLL's hij leunt.

Bij VC6 wordt ook Installshield Basic geleverd, waarmee het goed te doen is. Tevens hangen er op internet diverse gratis tot bijna gratis installer-creators rond (Wise, to name one) die automagisch analyses doen en alles.

Professionele website nodig?

Verwijderd

curry684 schreef op 23 september 2003 @ 20:05:
D'r zit bij VS6 ook een leuke tool genaamd Dependency Walker, oftewel depends.exe in je tools directory. Die geeft van iedere exe of dll netjes stap voor stap aan op welke DLL's hij leunt.
Let wel op dat dit uiteraard alleen werkt met statish gelinkte DLL's dynamish geladen dll's kan de dependency walker niet voor je uitzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 00:30 ]