Toon posts:

Ip Veranderen zonder nieuw modem te kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik heb internet via chello en dit ip heb ik ong 3 jaar. dus ik zou graag mijn ip willen changen zonder dat ik mijn modem vervang.
Nu is de vraag hoe kan ik kostenloos , zonder modem verwisselen.
kan je ook zoiets dat je je modem reboot of iets dergelijks dat je een ander ip krijgt ?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Als ik me niet vergis deelt UPC de IP's uit aan de hand van het hardware adres van de netwerkkaart die bij de COM21/Terayon modem hoort (zogenaamde MAC-adres).

Denk dus dat je aan t IP vast zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Pantagruel op 23-09-2003 20:03 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

IP zit niet in je modem, maar krijg je van je ISP (in jouw geval Chello). Chello IP's zijn voor zover ik weet dynamisch, maar je krijgt eigenlijk altijd dezelfde. Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt me dat je met een goed verhaal moet komen bij Chello wil je een ander dynamisch IP van ze krijgen.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
Waarom wil je zo nodig van ip veranderen,staat deze je niet aan ofzo,of kan je m niet onthouden :? :?

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 20:05:
IP zit niet in je modem, maar krijg je van je ISP (in jouw geval Chello). Chello IP's zijn voor zover ik weet dynamisch, maar je krijgt eigenlijk altijd dezelfde. Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt me dat je met een goed verhaal moet komen bij Chello wil je een ander dynamisch IP van ze krijgen.
ik zeg gewoon dat ze me ip moeten veranderen anders dump ik het hele zaakje van hun en neem ik een andere provider =]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
tita, waarschijnlijk staat zijn ip her en der gelogged o.i.d

Overigens, kan je niet gewoon chello bellen ofzo? of mailen/faxen?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:07

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 20:07:
[...]

ik zeg gewoon dat ze me ip moeten veranderen anders dump ik het hele zaakje van hun en neem ik een andere provider =]
Vraagje: waarom zou je je IP willen veranderen?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Destruction schreef op 23 september 2003 @ 23:18:
Vraagje: waarom zou je je IP willen veranderen?
Iemand die een server draait wil het ook niet maar als je ergens een IP-ban hebt dan wil je wel een ander IP. Natuurlijk kan het soms ook te maken hebben met mensen die lastig gevallen worden door scriptkiddys. Een bekende van mij had het een lange tijd geleden en heeft om die reden een ander IP-adres genomen.

Er zijn legio dingen te bedenken waarom iemand een ander IP-adres zou willen hebben. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1