freeze probleem xp bij starten programma

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb in de search al diverse gelijkende problemen kunnen vinden maar ik ben helaas niet behept met het in een keer intikken van goede trefwoorden.

Gelijkende problemen, maar niet identieke problemen.
Als ik een programma opstart duurt het 2 seconden voordat het programma ook werkt,alsof het eerst wordt gescand door een scanner, maar als ik die uitzet verdwijnt het probleem (ook na een reboot) niet.
Na die 2 seconden opstarten is er niets aan de hand meer met dat programma,maar een ander programma heeft ook weer 2 seconden nodig.
Tijdens het starten kan ik geen enkel ander programma benaderen maar de key en muisstrokes worden wel onthouden.
Dus druk ik 4 keer op windows explorer,dan staat die er dus ook 4 keer na die freeze.

Al zoekende op got kwam ik ook de patch voor 811493 tegen en die heb ik ook nog geprobeerd maar het verhaal verbetert niet.
Ook een direct toegewezen ip nummer in plaats van een door dhcp toegewezen ip dat als oplossing bij een soortgelijk probleem werd genoemd,werkt niet.
Ik ben uitgesearched op GOT maar een oplossing heb ik nog niet.
Wie heeft er een idee ?

Nick.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

staan er in je eventviewer nog vreemde meldingen? (rechts klikken my computer > manage > event viewer(logboek))

• Nick39
  • Niet online
mutsje schreef op 23 September 2003 @ 20:15:
staan er in je eventviewer nog vreemde meldingen? (rechts klikken my computer > manage > event viewer(logboek))
Helemaal niets..ook gescand op virusjes en met de laatste ad aware..

/edit..iets raars.. als ik zo op het internet explorer knopje druk voor een estra venster dan duurt het 2 a 3 seconden.
Klik ik op een link dat een extra venster opent,dan gebeurt dit direct !

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 23-09-2003 20:58 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Nick39 schreef op 23 September 2003 @ 20:41:
[...]
/edit..iets raars.. als ik zo op het internet explorer knopje druk voor een estra venster dan duurt het 2 a 3 seconden.
Klik ik op een link dat een extra venster opent,dan gebeurt dit direct !
Dat is niet raar:
Alle IE's die via links of bv ALT+N geopend worden, draaien in dezelfde task (iexplore.exe in de taskmanager).
Alle IE's die je los opstart via de snelkoppeling zijn aparte tasks

Verder:
wat is er mis met 2 seconden :?

Wat verwacht je dan ?
En over welke specs hebben we het dan?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Nick39
  • Niet online
momania schreef op 23 September 2003 @ 23:25:
[...]

Dat is niet raar:
Alle IE's die via links of bv ALT+N geopend worden, draaien in dezelfde task (iexplore.exe in de taskmanager).
Alle IE's die je los opstart via de snelkoppeling zijn aparte tasks

Verder:
wat is er mis met 2 seconden :?

Wat verwacht je dan ?
En over welke specs hebben we het dan?
Okay dat wist ik niet,maar ik heb iets raarders gevonden, ik zal eerst effe snel op je vraag ingaan.
AMD Athlon 1800+ 512 MB intern geheugen, 120 gig harddisk.

Er is niets mis met 2 seconden,alleen waren die er eerst niet.
Maar nu komt het vreemde,als ik nieuwe snelkoppelingen aanmaak starten die wel onmiddelijk op.
Dus geen vertraging.
Op de een of andere manier zijn de oude snelkoppelingen en links langzaam en de nieuwe snel !
En daar kom ik dus effe helemaal niet bij.
Zoeken in de knowledge base van Microsoft ?
Daar ben ik helemaal niet goed in,maar ik kom hier niet uit !
Nick.

• Nick39
  • Niet online
*kick *
Ik weet niet precies hoe of wat mag met kick en of ik aanvullende info dan in de kick moet zetten of toch maar hier.

In elk geval zijn we nu ruim 1 week verder en merk ik het volgende op.
Snelkoppelingen vertonen dus die vertraging van 2 a 3 seconden,gedurende die vertraging kan je geen enkel ander programma opstarten of bij je taskbar komen.
Zodra ik iets verander aan de snelkoppeling, al is het maar bij de eigenschappen gewoon archive weghalen en weer terug zetten,dan werkt de snelkoppeling weer direct en is de vertraging weg,echter,na een paar dagen komt die weer terug.
Dan moet ik dus weer bovenstaand herhalen.
Druk ik in quicklaunch op het buroblad tonen ikoontje dan duurt het dus weer een paar seconden voordat het buroblad zichtbaar is.
Sleep ik het ikoon van de quicklaunch af naar het buroblad, delete het vervolgens van de quicklaunch, zet hem weer terug..weg vertraging.
Idem dito met elke vertraagde link..zodra ik hem verplaats en opnieuw aanmaak is de vertraging weg..voor ongeveer een week..ik vermoed dat het iets met de prefetch te maken heeft..

Edit..ik geef het op..blijkbaar weet niemand het of het is niet interessant genoeg om er in te duiken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 05-10-2003 14:17 ]

Pagina: 1