Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Molex > Ledjes (Eigen schakeling)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://shagr4th.teamhardware.com/pictures/schema.jpg

is dit mogelijk om rechtstreekt van de molex te halen ? .. ja dan wel die stekker te gebruiken die voor een molex is gemaakt.. maar zou ik dit zo kunnen doen

uiteraard gooi ik er dan nog wel een zekering bij tussen hoor ;) hehe

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:03
ik zou er eerder weerstanden bij zetten ipv een zekering ;)

Verwijderd

Ik zie eigenlijk geen ledjes in je schakeling staan? :) Maargoed, als je ledjes bedoeld:

Dat kan best, je hebt echter wel een voorschakelweerstand nodig. Een led kan veel hebben, maar je zult de stroom aanmerkelijk moeten verminderen. Dit word zeer uitgebreid uitgelegd in De LED Faq. Je moet dus weten wat de spanning en stroomsterkte van de molex draadjes is en op welke spanning en stroomsterkte je je LEDjes wilt laten branden. Het lijkt me dat je er daarmee wel uit moet komen.

Verwijderd

je kan hem ook op je "aan/uit ledje"* zetten, die zijn voor haast alle ledjes.

* die dingen op het moederbord waar je je hdd activiteit kan aan afzien en je kan zien dat je pc aanstaat, die dingen.

als je dus alleen ledjes wilt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 20:17:
je kan hem ook op je "aan/uit ledje"* zetten, die zijn voor haast alle ledjes.

* die dingen op het moederbord waar je je hdd activiteit kan aan afzien en je kan zien dat je pc aanstaat, die dingen.

als je dus alleen ledjes wilt.
nee liever niet,
lees alsjeblieft even de ledfaq (huh als het om ledjes gaat)

als het echt lampjes zijn .. no problem. zolang het intern blijft zou ik die zekering ook gewoon weglaten. let wel op dat ze niet teveel vermogen vreten van je voeding

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 23-09-2003 20:36 ]

Iperf

Verwijderd

als die rondjes met kruisje erin ledjes zijn zal het inderdaad werken...

voor een dag. Daarna fikken ze door :+ Je moet er wel weerstandjes tussen mikken van ong. 460 ohm (uit m'n hoofd).

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Er zijn ledjes die werken op 5V. En deze kun je zo op de 5V gedeelte van de molex aansluiten. Maar wat jij wilt brand hoogstens een seconde.
Je kunt beter 3 ledjes in serie zetten samen met een weerstand.

En dat doe je met een (12V - (3.25V * 3)) / 0.003A = 75Ohm weerstand.
Ik reken altijd 0.25V extra. Dan geven de ledjes ook meer licht.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

In de CME faq staat uitgelegd hoe je een ledje (of meerdere) met een weerstandje op 12V of 5V aansluit. Even doorlezen en het zal je vast en zeker lukken. Denk aan de polariteit van de LEDs!

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.