Topic zegt het al.
Heb me al bijna dood (gelukkig nog niet helemaal) gezocht naar een tabel of iets dergelijks waarin staat welke config files waar voor dienen en wat erin staat.
Met andere woorden. Om je ethernet kaartjes te configgen moet je die config file editen. (etc/network/interfaces)
en om je xwindows te configgen moet je die file editen.
Want ik kan zulke info nergens vinden.
Heb zelf al wat zitten prutsen met bepaalde configs in de map /etc
maar het hielp me nog niet echt.
Ik zoek nu naar een file waar ik routes in kan gaan zetten.
en een file waar ik mijn firewall rules in kan gaan zetten.
Het zou mooi zijn als er een site zou zijn waar van de betekenis van veel config files wordt uitgelegt, zou echt een hele boel zoek werk en frustraties kunnen schelen.
P.s zeg aub niet van lees de FAQ door en zulke ongein
Want daar hebben veel mensen een handje van hier op GOT.
De Faq heb ik al tig keer bekeken en bewonderd.
Een linkje naar naar een stukje txt om mijn probleem op te lossen dat zou tof zijn!
Heb me al bijna dood (gelukkig nog niet helemaal) gezocht naar een tabel of iets dergelijks waarin staat welke config files waar voor dienen en wat erin staat.
Met andere woorden. Om je ethernet kaartjes te configgen moet je die config file editen. (etc/network/interfaces)
en om je xwindows te configgen moet je die file editen.
Want ik kan zulke info nergens vinden.
Heb zelf al wat zitten prutsen met bepaalde configs in de map /etc
maar het hielp me nog niet echt.
Ik zoek nu naar een file waar ik routes in kan gaan zetten.
en een file waar ik mijn firewall rules in kan gaan zetten.
Het zou mooi zijn als er een site zou zijn waar van de betekenis van veel config files wordt uitgelegt, zou echt een hele boel zoek werk en frustraties kunnen schelen.
P.s zeg aub niet van lees de FAQ door en zulke ongein
Want daar hebben veel mensen een handje van hier op GOT.
De Faq heb ik al tig keer bekeken en bewonderd.
Een linkje naar naar een stukje txt om mijn probleem op te lossen dat zou tof zijn!