Ik heb een nieuw 3dkaart geinstalleerd, (aopen gf4 ti4200) op m'n amd xp2200 met een k7vm2 moederbord. Toen ik hem eringezet had heb ik direct het onboard vga kaart uitgezet en de agp kaart aangezet. Toen ging ik de drivers installeren en een paar spellen spelen (splinter cell,fifa 2003) dat ging allemaal prima. Toen wou ik gp4 gaan spelen en kwam er de volgende fout; frequentie out of date. en daaronder stonden een paar getallen. Nu heb ik geen beeld meer. Ook niet als ik de 3dkaart eruit haal en hem (monitor) op de onboard vga aansluit. Wat moet ik doen?? ik had gehoord dat het bios resetten een mogelijkheid is maar hoe moet dat? graag reacties..
Volgens mij is je monitor hier de beperkende factor. Start in veilige modus op en zet je verversingsgraad eens omlaag. Dat moet voldoende zijn.
Meh ...
Verwijderd
Als je dat gehoord heb van die bos resetten, gerust proberen. Als je het niet weet; batterij eruit voor 10 min en complete stroom eraf halen.
Bios reset how-to staat in het boekje van je moederbord uitgelegd, en mocht dat niet helpen dan kan je de kaart even in een ander systeem testen. Tijdens de boot al geen beeld is geen goed teken meestal..
Verwijderd
Zoek ff in het boekje van je mobo, er is vast wel iets te vinden over jumper (pinnetje) om de CMOS te clearen.
edit: nou ik het nog eens goed nalees: zou je je kast niet mee kunnen slepen naar bijvoorbeeld een goede buur of een vriend mocht die reset niet helpen? Wellicht heb je wel beeld bij zijn / haar monitor (bij booten al geen beeld vind ik zeer vreemd).
edit: nou ik het nog eens goed nalees: zou je je kast niet mee kunnen slepen naar bijvoorbeeld een goede buur of een vriend mocht die reset niet helpen? Wellicht heb je wel beeld bij zijn / haar monitor (bij booten al geen beeld vind ik zeer vreemd).
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 22:13 ]
Ik heb batterij eruit gehaald , een dag gewacht, en hem erweer in gedaan...
Heeft niks geholpen.. Ook bij een andere monitor krijg ik geen beeld...
Heeft niks geholpen.. Ook bij een andere monitor krijg ik geen beeld...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 16:59 ]
Heb je de bios gereset, andere videokaart geprobeerd, andere monitoir die een hoge frequentie heeft.

succes.
succes.
Verwijderd
Hmm als ik het goed begrepen heb heb je het ook geprobeerd op de onboard-vga. Staat deze niet nog steeds uitgeschakeld in de bios, of had je hem door middel van een jumper uitgeschakeld? Zo ja, probeer hem dan eerst weer te enablen (wanneer dat in de bios moet gebeuren wordt dat idd een beetje moeilijk) of probeer zoals eddysmits aangeeft een andere videokaart. Verder ook geen rare piepjes bij het aanzetten?
Verwijderd
Ik zou eens proberen met zo winoig mogelijk hardware en idd een andere videokaart op zowel agp/pci Dus op mobo alleen geheugen/mem/proc/videokaart en idd horen of je geen piepjes hoort, of (als je die hebt) op de ledjes letten die vaak foutcodes weergegen suc6
Ik heb het op zowel onboard vga als op agp geprobeerd , evenals zonder op agp maar ik heb nog steeds geen beeld. Ook heb ik het geprobeerd met zoweinig mogelijk hardware. Ik hoor geen piepjes maar ik krijg nog steeds geen beeld. Ik krijg wel beeld als ik de stekker van de monitor niet in de computer heb; dan zegt ie "no signal"
Verwijderd
Vrij logisch dat je dan "no signal krijgt"Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 13:20:
Ik heb het op zowel onboard vga als op agp geprobeerd , evenals zonder op agp maar ik heb nog steeds geen beeld. Ook heb ik het geprobeerd met zoweinig mogelijk hardware. Ik hoor geen piepjes maar ik krijg nog steeds geen beeld. Ik krijg wel beeld als ik de stekker van de monitor niet in de computer heb; dan zegt ie "no signal"
Had je al een andere videokaart die 100% werkt al uit geprobeerd.
Want ik vermoed dat je videokaart brak is, of test die oude videokaart of die wel 100% oké is.
MVG
Eddy Smits
Want ik vermoed dat je videokaart brak is, of test die oude videokaart of die wel 100% oké is.
MVG
Eddy Smits
Ik heb al een andere videokaart uitgeprobeerd maar nog steeds geen effect. Deze videokaart in een andere computer werkt prima
Probeer eens een ander moederbord, er is misschien iets kapotgegaan als je onboard video het ook niet meer doet.
Verwijderd
Ik zou een pci videokaartje proberen, om erachter te komen of er niets met je AGP bus aan de hand is
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 13:45 ]
ik dacht van misschien dat die doorgebrand was....
pci videokaart heb ik geprobeerd , geen effect...
pci videokaart heb ik geprobeerd , geen effect...
Dit lijkt mij duidelijk adhv deze post....Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 13:44:
Nou volg ik je even niet.. Wat heeft je processor met het beeld te maken?
Ik zou een pci videokaartje proberen, om erachter te komen of er niets met je AGP bus aan de hand is
Ik ben het hier wel mee eens, gecondoleerd.Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 12:53:
Ik heb processor is andere comp gedaan , die werkte.
Conclusie; Moederbord kapot
Test voor alle zekerheid de overige HW nog even in een andere PC
Meh ...
Ok, bedankt voor uw hulpTwarp schreef op 28 September 2003 @ 00:42:
[...]
Dit lijkt mij duidelijk adhv deze post....
[...]
Ik ben het hier wel mee eens, gecondoleerd.
Test voor alle zekerheid de overige HW nog even in een andere PC
Pagina: 1