Spooknummers tele2 rekening

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:34
Vandaag kwam bij ons thuis de afrekenig van tele 2 binnen, en mijn vader heeft hem eens doorgekeken, wat hij anders nooit doet. Nu bleek er 1 nummer te zijn die er heel vaak op staat, (ca 50 procent van de gepleegde telefoontjes) en niet door iemand bij ons in huis wordt gebeld. Dus wat doe je dan? Dat nummer bellen.

Het bleek van een meisje te zijn die al een tijdje last had van 1 of meerdere stalkers. Die dus waarschijnlijk op onze kosten bellen. wat valt hier aan te doen? ik ga ook direct een brief sturen naar tele2 met dezelfde vraag, maar graag wil ik ook van jullie wat tips.

Ook zal ik direct de pincodes veranderen van onze draadloze toestellen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Draadloos wegdoen ? 't Gebeurt nl. regelmatig (is hier ook wel 's langs geweest).
Ook bijvoorbeeld bij buren met identieke apparatuur; betaal je opeens de gesprekken van de buren.

[ Voor 104% gewijzigd door Brothar op 23-09-2003 19:27 ]

eagle

• Teddy
Brothar schreef op 23 September 2003 @ 19:25:
Draadloos wegdoen ? 't Gebeurt nl. regelmatig (is hier ook wel 's langs geweest).
Ook bijvoorbeeld bij buren met identieke apparatuur; betaal je opeens de gesprekken van de buren.
Het zijn siemens gigasets, die zijn volgens mij wel veilig.
En het is maar 1 nummer waar het om gaat, als het de buren zijn dan moeten er wel meer nummers zijn lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door Teddy op 23-09-2003 19:33 ]

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
geen enkele telefoon is veilig, op alles kan ingebroken worden.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

DkF

euro schreef op 23 september 2003 @ 19:33:
Ja, lekker beargumeteerd ook!

Kijk, er zit een kern van waarheid in, maar er is toch wel wat speciale apparatuur voor nodig...

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
okee, maar waarom zoveel moeite doen? alsof ze om een of ander meisje te bellen de hele dag in een busje in de straat gaan zitten om jouw DECTsetje te kraken. 8)7 En volgens mij zijn die Gigasetjes wel redelijk veilig (wij hebben ze ook :9 ), aangezien je ze ook moet aanmelden bij een basisstation.

[ Voor 4% gewijzigd door The Evil Brain op 23-09-2003 19:38 ]

• Teddy
euro schreef op 23 september 2003 @ 19:33:
Geen enkel huis is veilig, geen enkele computer. Man, dat jij thuis je computer nog aan durft te zetten.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
wat je er aan kunt doen is bij tele 2 klagen en heeft je telefoon een logfunctie oid? dan zou je die kunnen sturen naar ze

Strava | AP | IP | AW

• quakerix
  • Laatst online: 11-05 20:00
Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad, het ging bovendien om een heel groot bedrag. Toen we met tele2 gebeld hadden zeiden ze dat wij met KPN contact op moesten nemen om de lijn te laten testen.

Dit heeft KPN toen gedaan en vond geen problemen. Tele2 verplichte ons het te betalen.

Mijn ouders hebben toen aan een advocaat gevraagd hoe dit nou precies zit en die vertelde ons dat er weinig tot geen kans is dat je deze zaak wint als je naar de rechter stapt.

Het ging bij ons om een tel nr. van Zonnet inbelverbinding.

Kortom, wij moesten een smak geld betalen aan tele2 en we hebben het per direct opgezegd. Wat overigens nog 4 maanden duurde voordat ze DAT door hadden. Dat is nog een verhaal opzich 'het opzeggen van Tele2'!

( leuk feitje trouwens, als je telefonisch contact met tele2 of KPN neemt zeggen ze vaak dat het per brief moet en dan zeggen ze er meteen bij "dit kan wel even duren" )

Dus, suc6 !!

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

The Evil Brain schreef op 23 September 2003 @ 19:38:
okee, maar waarom zoveel moeite doen? alsof ze om een of ander meisje te bellen de hele dag in een busje in de straat gaan zitten om jouw DECTsetje te kraken. 8)7 En volgens mij zijn die Gigasetjes wel redelijk veilig (wij hebben ze ook :9 ), aangezien je ze ook moet aanmelden bij een basisstation.
Misschien is de centrale wel gehacked.

Tandem rulez.... IBM s*cks

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

AvK

Ready Set Go

Waarschijnlijk weet het meisje wel wie het kan zijn.....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Vraag het meisje om je te mobiel te bellen als zij gebeld wordt. Dan kun jij kijken of er iemand aan de telefoon zit.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Inderdaad een goede tip.
Je kunt ook met dat meisje overleggen.
Via haar nota moet te traceren zijn wanneer die "hijger" heeft gebeld, en dan moet het andere telefoonnummer te traceren zijn.
Het moet dan iemand in je buurt zijn, met ook een (identieke) DECT-set. (als ik mijn redenatie consequent volg. Zoals ik al zei; een kennis van mij had een dergelijk iets. Buren hadden een identieke DECT set en ondanks de beveiliging konden die toch via zijn huiscentrale een verbinding maken en een gesprek voeren).

[ Voor 8% gewijzigd door Brothar op 23-09-2003 21:11 ]

eagle

• Teddy
Het meisje heeft geen flauw idee wie het is, ze heeft een paar maanden geleden een nieuw nummer genomen en dat hielp niet, dus ik denk dat het iemand is uit haar omgeving,maar dat is ook haar probleem.
Ik kan op onze gespecificeerde rekening precies zien wanneer er gebeld wordt, en dat is op tijden dat het bij ons niet gebeurd, zoals tijdens een vakantie en er dus niemand thuis is, maar ook op dagen en tijden dat er wel iemand in huis is.
Volgens tele 2 zijn er deze maand nog geen telefoontjes naar dat nummer geweest deze maand (althans niet vanaf ons nummer), want ik heb ze gebeld. zij gaven verder weinig info, behalve dat zij haar ook gingen bellen , en dat ze het zouden uitzoeken.

Brothar, dat is bijna onmogelijk, vanwege het feit dat een pincode op het basisstation en op de handset met elkaar overeen moeten komen en een ingevoerde pincode is volgens mij niet terug te zien op een handset.

[ Voor 15% gewijzigd door Teddy op 23-09-2003 22:33 ]

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Volgens tele 2 zijn er deze maand nog geen telefoontjes naar dat nummer geweest deze maand (althans niet vanaf ons nummer), want ik heb ze gebeld. zij gaven verder weinig info, behalve dat zij haar ook gingen bellen , en dat ze het zouden uitzoeken.
Ik snap iets niet... In je startpost zeg je dat je dat meisje gebeld hebt, en als je daarna naar tele2 gebeld hebt zeggen ze dat er nog niemand met jouw nummer naar dat meisje gebeld heeft 8)7

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Teddy
Vorige maanden (juli en augustus) is er veelvuldig gebeld vanaf ons nummer, deze maand (september) is er nog niet 1 keer gebeld vanaf ons nummer naar dat meisje haar nummer.

• Sluuut
  • Laatst online: 12-05 14:04
Klinkt misschien hard maar ga je familie eens na... die bij je thuis wonen.. wie weet is het je broer(tje) wel...

Tuurlijk zal je hem in vertrouwen nemen en lachen of denken wat een sukkel als je dit leest, maar ik zou het niet uitsluiten, ook als het mijn familie zou zijn... in 99% van spookrekeningen bij dit soort gevallen is het toch binnen de familie :/

Trouwens, doet me denken aan een jongen uit amerika, (was een keer op discovery channel) zijn familie (ouders) hadden een nieuw huis laten bouwen en die jongen had alle lampen in huis aangesloten via apparatuur op zijn computer. Vervolgens ging hij ermee kloten en doen alsof het een spookhuis was. Ouders trapte erin maar het liep uit de hand, hij had een programma geschreven waarmee het zelfs gebeurde als hij sliep en de pc gewoon aanstond. De onderzoekers kwamen er pas achter toen ze de bedrading in huis hadden gechecked. Ik bedoel te zeggen, familie vertrouw je volledig maar in 'uit de hand gelopen' acties komen bijna altijd bovenwater. Ben benieuwd wat het in jouw geval is... (niet onvriendelijk bedoelt ofzo maar zo denk ik er gewoon over, geef gewoon mn mening.. no flame intended...)

[ Voor 53% gewijzigd door Sluuut op 24-09-2003 13:49 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Sluuut
Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 21:08:
Vraag het meisje om je te mobiel te bellen als zij gebeld wordt. Dan kun jij kijken of er iemand aan de telefoon zit.
Er is dus sinds vorige maand niet meer gebeld 8)7

• quakerix
  • Laatst online: 11-05 20:00
btw. wij hebben ook draadloze toestellen, Siemens Gigaset nog iets..

• Sluuut
Al opgelost..?

• Teddy
Ik heb nog niets gehoord van Tele2, mocht ik info krijgen, of een volgende afrekening zal ik het posten.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Teddy schreef op 23 September 2003 @ 19:29:
[...]

Het zijn siemens gigasets, die zijn volgens mij wel veilig.
En het is maar 1 nummer waar het om gaat, als het de buren zijn dan moeten er wel meer nummers zijn lijkt me.
Heb je de gigaset toevallig ook aan je pc hangen? Dan kan je met de Siemens software een log downloaden van alle gebelde nummers. Wellicht handig om te controleren of er inderdaad niet vanaf jou nummer gebeld is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Teddy
Microkid, je bent een toppertje.

Daar heb ik nog niet aan gedacht, hij hangt inderdaad aan de pc.
Ik ga zo eens even een kijkje nemen bij m'n vader z'n pc.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23
Je hebt al wel gewoon de pincode van je basisstation gewijzigd neem ik aan? Het basisstation moet overigens ook nog in de toestel-aanmeld-stand staan, dus het lijkt me niet dat er iemand zomaar op straat even met jouw basisstation aan het bellen gaat.

• Microkid

Microkid

Smile

Teddy schreef op 29 September 2003 @ 19:59:
Microkid, je bent een toppertje.

Daar heb ik nog niet aan gedacht, hij hangt inderdaad aan de pc.
Ik ga zo eens even een kijkje nemen bij m'n vader z'n pc.
En als het nummer niet op de log voorkomt heb je meteen een keihard bewijs richting Tele2. Dan mogen zij het oplossen en de kosten crediteren. :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op 29 september 2003 @ 20:20:
[...]

En als het nummer niet op de log voorkomt heb je meteen een keihard bewijs richting Tele2. Dan mogen zij het oplossen en de kosten crediteren. :)
Keihard is het niet helaas... maar het zou een start zijn..

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:52

Croga

The Unreasonable Man

Microkid schreef op 29 September 2003 @ 20:20:
Juhuh, keihard! zo hard dat er echt niet nog een tweede telefoonset in huis kan zijn! Mischien dat je zelf wel weet dat dat niet zo is, maar dat kun je richting Tele2/KPN nooit bewijzen....

• Teddy
Het ding heeft blijkbaar niet meer gelogged sinds april dit jaar, dus daar kan ik niet veel mee.

Het telefoonnummer staat op naam van iemand uit mijn woonplaats, dit is door Tele2 nagekeken aan de hand van het vaste nummer van dezelfde klant. Maar ik heb van hun geen naam of nummer gekregen. (mijn moeder nam op, en heeft alleen maar de bootschap doorgegeven.)

• Microkid

Microkid

Smile

Teddy schreef op 01 oktober 2003 @ 19:55:
Het ding heeft blijkbaar niet meer gelogged sinds april dit jaar, dus daar kan ik niet veel mee.
In elk geval kan je hem dan nu weer wel laten loggen, dan kan je iig controlleren of er vanaf nu nog gebeld word.

• Teddy
Om dit probleem nog even af te sluiten, de spooknummers zijn verdwenen, dus tele2 heeft er wel iets mee gedaan. (Geen idee wat, maar het is opgelost). mijn dank aan allen voor de hulp _/-\o_

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zie dit topic zomaar boven komen drijven. Maar na het geheel doorgelezen te hebben maak ik me toch wel enigszins zorgen over die draadloze dect setjes. Zelf heb ik een Dect Philips variant (heb al eerder een Gigaset gehad, maar handset is gejat bij inbraak :/). Ik dacht dat het mooie van Dect was, dat het niet afluisterbaar was/dan wel heel moeilijk. Nagenoeg storings/ruis vrij. Daarnaast moet je de handset koppelen aan het basisstation. Al met al een behoorlijk goeie specificaties!

Maar misschien weet die persoon wel hoe je die dingen moet kraken, vanwege het feit dat de logfunctie vanaf april al uitgeschakeld was.... Ik zou zeggen, hou dat ook maar in de gaten!
Is het misschien mogelijk om te kijken in het basisstation om te zien welke handsets er aangemeld zijn? Mochten dit er meerdere zijn, is dit natuurlijk een goeie manier om in de toekomst verdere misbruik uit te sluiten.

Gelukkig is er in de afgelopen maanden geen misbruik meer geweest. Laten we hopen dat het zo blijft!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1