• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Owke ik sta voor een dilemma.

Ik kan deze cam's allemaal krijgen voor hetzelfde bedrag in een goede staat.
Maar nu weet ik mijn god niet welke ik moet kiezen.

De minolta Dimage 2300
http://www.dpreview.com/r.../Minolta/minolta_2300.asp

De Fujifilm FinePix F402
http://www.dpreview.com/r...film/fuji_finepixf402.asp

Of de Canon Powershot A40
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_a40.asp

Ze zijn allemaal 2,1MP. (effectieve pixels. De FinePix maakt weer gebruik van een speciale techniek die er 4,1 van maakt op 1 of andere manier. Maar allemaal 2,1 effectief dus.)

Owke wat ga ik er mee doen,
Als ik als dj op pad ben wil ik nog wel is snel een keer een foto maken zo in de trend van -> Mot je is zien wat voor een giga mooie vrouwen er liepen.
Leuk actie foto'tje en leuk voor als er een keer wat geks gebeurd (gebeurd me vaak zat). Een afdrukje moet mogelijk zijn maar hoeft niet op A4 formaat. Oftewel 10*15 is meer dan zat.

Verder moet de digicam gewoon goede pics nemen en niet al te veel gezeur en gezeik met instellen want daar ben ik niet zo'n held in en daar heb je ook geen tijd voor als er een keer wat gebeurd.
Verder moet de cam een beetje hufterproof zijn. Owke ik weet dat je niet met die dingen kunt gaan gooien en dat was ook niet de bedoeling maar een ongelukje zit in een klein hoekje.

Ik heb de search al gebruikt maar kan niets vinden over de Finepix F402. En dat terwijl het wel een stylisch en mooi digicammetje is.
Eigenlijk gaat de voorkeur ook lichtjes naar die cam uit omdat ie lekker compact is en dus overal weg gestopt kan worden zonder al teveel moeilijkheden.
Maarja als ie slechte foto's maakt heb je er ook geen reet aan.

Een cam dus voor point en shoot gebruik maar welke van de 3?

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 23-09-2003 19:24 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik zou voor de A40 gaan, die is de enige met een opyische zoom, en dat is zeer handig. Bij de andere cams ga je direkt kwaliteitverlies hebben met de digitale zoom.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zeker weten de A40 :) Optische zoom is erg handig en dat missen die andere 2. Verder is de A40 een vrij complete camera, hoewel wel enigszins verouderd alweer, misschien 's naar de A60 kijken?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• R2D2
  • Niet online
Naja als ik kijk naar mijn andere cam (naja die van m'n vriendin) de Dimage s414 dan gebruik ik de zoom in princiepe nooit. Volgens mij heb ik de zoom zelfs nog nooit gebruikt.
En ze begint nu te zeuren en te zeiken dat ze ieder weekend haar cam kwijt is dus moet nu echt weer 1 voor mezelf hebben. Hiervoor tijden lang een DSC P20 van sony gehad (1,3MP) en die is me altijd goed bevallen voor het P&S werk maarja die is dood omdat ik er mijn te zware platenkoffer op heb gezet.

Het moet ook echt een point en shoot cammetje zijn. En aan de A40 is wel erg veel in te stellen maar is het ook point en shoot want daar gaat het in princiepe om.
Tis echt voor het simpele werk om de leuke momenten van het leven vast te leggen :P (nu nog een keer me vriendin zo ver zien te krijgen dat ie mee de slaapkamer in mag :+)

[ Voor 48% gewijzigd door R2D2 op 23-09-2003 20:07 ]

• R2D2
  • Niet online
Krijg net te horen dat ik de 3 maand oude Finepix F402 van een vriend van me over kan nemen voor 150€ inclusief craddle en 256MB scandisk kaart (hij wil een 5,1MP cam).

Lijkt me iets wat ik niet af kan slaan voor dat geld.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

let wel op dat dat "bedrag" niet te hoog uitvalt...

voor 229 euro heb je bijv. al een nieuwe A60 :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

Reind schreef op 23 September 2003 @ 21:20:
Krijg net te horen dat ik de 3 maand oude Finepix F402 van een vriend van me over kan nemen voor 150€ inclusief craddle en 256MB scandisk kaart (hij wil een 5,1MP cam).

Lijkt me iets wat ik niet af kan slaan voor dat geld.
zit geen zoom op he...
ook een matige fotokwaliteit als je de reviews mag geloven

ik zou voor die A40 gaan..., maar liever nog iets bijleggen en een nieuwe A60 kopen (post hierboven)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou ook voor de A60 gaan, geweldige cam, veel functies, goede kwaliteit!
en nog niet eens zo'n hoge prijs!
(ik ga er oowk een kopen!)
Echt een geweldig ding hoor!
Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 5
daar vind je nog wat voorbeelden en heel veel vragen en antwoorden!

Life is not about specs, it is about joy!

• R2D2
  • Niet online
Mooooody schreef op 23 September 2003 @ 21:28:
let wel op dat dat "bedrag" niet te hoog uitvalt...

voor 229 euro heb je bijv. al een nieuwe A60 :)
Naja ik heb net foto's gezien en ze waren niet bijzonder maar ook niet slecht.

En let wel inclusief 256MB geheugenkaartje en cradle/tas/extra battarij en de hele zooi erbij

Het is ook point en shoot dus het is echt niet nodig dat ik 100.000 instellingen kan maken.
Moeilijk verhaal dit.

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 23-09-2003 21:41 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Reind schreef op 23 september 2003 @ 21:39:
[...]

Naja ik heb net foto's gezien en ze waren niet bijzonder maar ook niet slecht.

En let wel inclusief 256MB geheugenkaartje en cradle/tas/extra battarij en de hele zooi erbij

Het is ook point en shoot dus het is echt niet nodig dat ik 100.000 instellingen kan maken.
Moeilijk verhaal dit.
150 euro is inderdaad niet duur, maar als je over een half jaar een nieuwe wil kopen, omdat je hiermee geen mogelijkheden meer hebt, wordt het wel weer duur :)

succes ermee!

• Mooody

Mooody

elmoody

ik weet niet waarom je deze foto's post, maar hieruit is ook te concluderen dat deze camera een matige fotokwaliteit heeft.....maar ok, 150 euro is niet veel :)

• R2D2
  • Niet online
Tsja kijk dat is het hem dus.

Ik kan ook zo de cam van me vriendin pakken als ik echt een super kwaliteit pic wil. Ik gebruik de cam alleen voor een paar leuke pics op feestjes. Afdrukken doe ik bijna niet en bloemetjes fotograferen omdat het zo mooi is doe ik ook niet.

Het gaat mij er om dat de cam gewoon makkelijk in gebruik is en dat ie goede pics maakt.
Ben tenslotte geen fanatiek fotograaf zoals sommigen hier. (al ziet het er soms wel erg netjes uit. Maarja met een 1,3 MP cam zonder zoom e.d kan ik ook een mooie pic maken -> http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/F1big.JPG )

• R2D2
  • Niet online
Owke mensen in ieder geval bedankt allemaal.

Het is een cam geworden die niet in het lijstje staat.

De Canon Powershot S10.
Toevallig liep ik gisteren even langs de fotozaak en zag dat ze opruiming hadden. Toen ik naar binnen liep zag ik een nog ongeopende (met stickers van de fabrikant geseald) S10 doos liggen in de vitrine. Na even geinformeerd te hebben bij de verkoper keer ik te horen dat ie al die tijd in het magazijn heeft gelegen en dat ze hem al die tijd over het hoofd hebben gezien kon ik de cam mee nemen voor 200€

Daarvoor had ik
* extra accu
* 128 MB kaartje
* draagtasje
* 50 gratis prints

En aangezien hij zo goed als hetzelfde is als de A40 (alleen een ander huisje en hij mist een paar features maar heeft wel alle belangrijke) heb ik deze toch maar genomen. Hij ziet er beter uit en voelt wat meer solide aan vanwege zijn alu behuizing.
En nog spliksplinternieuw ook :)

Pagina: 1