Toon posts:

Muis uit port halen: pc gaat uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem, de pc gaat niet aan zonder dat er een muis aan de ps2 port zit. Je zou denken, dat moet iets in de bios zijn, maar daar staat volgens mij alles goed. Het vreemde is ook dat het pas sinds vandaag is. Het is ook zo dat wanneer de pc aan staat en je de muis uit de pc trekt, de pc dus direkt uit gaat.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dat een pc niet wil booten als er geen muis in zit klopt wel, maar dat ie ook uitgaat als je de muis eruit haalt is beetje vreemd :)

Verwijderd

lol dit is wel heel erg apart :+
neem een usb muis misschien is het probleem dan wel opgelost ?
:D

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hoe dan ook is het absoluut onverstandig je PS2-muis hot-plugable te gebruiken. PS2 is nou eenmaal niet hot-plugable en als je niet een breek-maak switch gebruikt om je muisverbinding te maken of verbreken, kun je er zelfs je moederbord mee naar de knoppen helpen. Het klinkt wat raar, maar we hebben het meegemaakt.... :X

Het klinkt alsof je een servertje hebt draaien waar je de muis gebruikt voor het installeren/starten, om de muis vervolgens weer zelf te gaan gebruiken. Als dat het geval is: koop een muisje voor een paar euro, dan ben je van dat probleem af ;)

My personal website

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
OZ-Gump schreef op 24 September 2003 @ 00:09:
Hoe dan ook is het absoluut onverstandig je PS2-muis hot-plugable te gebruiken. PS2 is nou eenmaal niet hot-plugable en als je niet een breek-maak switch gebruikt om je muisverbinding te maken of verbreken, kun je er zelfs je moederbord mee naar de knoppen helpen. Het klinkt wat raar, maar we hebben het meegemaakt.... :X

Het klinkt alsof je een servertje hebt draaien waar je de muis gebruikt voor het installeren/starten, om de muis vervolgens weer zelf te gaan gebruiken. Als dat het geval is: koop een muisje voor een paar euro, dan ben je van dat probleem af ;)
Klopt, dat is een bekend probleem.

De oplossing is om een USB- of Firewire- (bestaan die?) muis te gebruiken. Of om je muis er gewoon in te laten zitten. Maar dat laatste zal voor jou de oplossing niet zijn.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 19:33
De oplossing is om een USB- of Firewire- (bestaan die?) muis te gebruiken.
Dat zou wel een beetje onnodig gebruik maken van Firewire zijn. Die is er vooral op gericht om veel data te versturen, USB is meer geschikt voor muisjes en consorten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En wat heeft dit met Windows Operated Systems te maken? Niks volgens mij :)
Dit is meer iets voor Processors, Mobo's & Geheugen....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

in de bios staat volgens mij meestal: "Halt on all erros" aan.
Verander dit in iets met "Halt on all erros but mouse" zo iets.

op mijn server moet ik gek genoeg wel altijd een keyboard aangesloten hebben anders kan ik op de een of andere vage manier niet inloggen op mijn server
(terminal services)

[ Voor 46% gewijzigd door Valkyre op 24-09-2003 08:42 ]

iRacing Profiel

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gohan-san schreef op 24 September 2003 @ 08:41:
in de bios staat volgens mij meestal: "Halt on all erros" aan.
Verander dit in iets met "Halt on all erros but mouse" zo iets.

op mijn server moet ik gek genoeg wel altijd een keyboard aangesloten hebben anders kan ik op de een of andere vage manier niet inloggen op mijn server
(terminal services)
Hij zegt al, in het bios staat alles goed, denkt hij zelf. En dan denk ik eerder dat er gewoon iets fout zit aan de bus waarop je muisje inplugt.
Ik kan je vertellen dat ik bij een 386 waarop we vaak van muis verwisselden een keer de complete bus kapot heb getrokken. Zomaar, omdat ik hem van tijd tot tijd verwisselde (we konden niet kiezen). Altijd rustig enzo, nooit omgebogen. Maar opeens lag ie eruit. Een muis connector zat indertijd vrij wankel op het mobo.

Kijk eens of dat nu nog zo is, en of je bij het uithalen van het muisje misschien het mobo een rammel geeft ofzo.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1