[FP] Typfoutje in KPN bericht

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:33
KPN biedt scholen gratis breedband aan

Dinsdag 17:29 - De Koninklijke PTT Nederland wil alle scholen in Nederland gratis breedbandinternet aanbieden via de ISP Xs4all, zo lezen we op Automatiseringsgids. De telecomgigant wil vanaf 1 jaunari Kennisnetprovider nl.tree gaan vervangen. >>
Ik zat de frontpage van T.net te lezen en daar viel me een klein typfoutje op, namelijk jaunari, wat natuurlijk januari moet zijn :)

Verder nog een klein (mierenneukerig) vraagje: waarom wordt er op de FP zelf 1 januari genoemd terwijl er in het bericht zelf gesproken wordt over vijftien december? Daarmee doel ik niet op de datum, maar om het gebruik van letters en cijfers. Een datum is naar mijn mening het beste te schrijven in cijfers, omdat het dat gewoonweg makkelijker te lezen is :)

The devil is in the details.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Allebei aangepast :). Normaal beleid is om cijfers onder de twintig en de tientallen die daarop volgen in letters te schrijven. Dat zal nu ook wel zijn gedaan, alleen bij datums kan het inderdaad beter altijd een cijfer zijn, dat leest gewoon lekkerder.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:33
Harm schreef op 23 september 2003 @ 19:17:
Allebei aangepast :). Normaal beleid is om cijfers onder de twintig en de tientallen die daarop volgen in letters te schrijven. Dat zal nu ook wel zijn gedaan, alleen bij datums kan het inderdaad beter altijd een cijfer zijn, dat leest gewoon lekkerder.
Ik ken die regel ook, maar ik zag de 1 gewoon in cijfers en de 15 in letters en vond dat niet helemaal mooi staan, allebei hetzelfde is dan beter. En datums in cijfers is gewoon lekkerder inderdaad :)

The devil is in the details.