[BBned] Provider oriëntatie

Pagina: 1
Acties:

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 11:37
Hoi,

ik heb momenteel een adsl basic abbo bij xs4all via het kpn netwerk. Ik heb hier een thuisnetwerk liggen van stuk of 6 a 7 pc's. Nou zit ik steeds meer tegen de limitaties van mijn abbo aan te hikken omdat 's avonds hier iedereen wel zit te internetten/gamen/downloaden en persoonlijk vind ik het niet echt lekker om een potje counter-strike te spelen met ping 150.

Nou wil ik dus overstappen naar een BBned provider. Ik heb rond zitten neuzen op de websites van verschillende providers (Demon, cistron, tweakdsl, ladot, telebyte, eweka, bbeyond, ect. ). Ik wil eigenlijk voor het 8mbit down/ 1 mbit up abbo gaan maar daar zitten toch onderling aardige prijsverschillen tussen.

Nou bied Ladot bijvoorbeeld een abbo aan van 47,50 euro en demon is dat 65 euro en bij bbeyond rond de 100 euro. Dat zijn behoorlijke prijsverschillen (zeker op jaarbasis) en ik vraag me dus af of er wat achter zit :?

Ik vind het niet erg om meer te betalen als het netwerk van Demon een stuk minder presteerd dan dat van bbeyond. Mijn vraag is dus of jullie gewoon wat screenshots van www.speedtest.nl of pings naar websites kunnen laten zien en wat gebruikers ervaringen kunnen neerzetten zodat ik (en mogelijk anderen) verschillende providers tegen elkaar kan afwegen :)

(p.s. ik heb de search gebruikt maar ik kon geen recente topics vinden die deze dingen duidelijk aangaven, een topic van een jaar oud heb ik weinig aan omdat de situatie met een provider al weer helemaal anders kan zijn)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Je hebt gelijk als je zegt dat er geen echt recente topics te vinden zijn, dus niks mis wat dat betreft ;)

Ik wil alleen wel graag opmerken dat speedtest screenshots van users weinig bijdragen aan deze discussie. Hierbij dus het verzoek om niet en masse screenies te gaan plaatsen, maar ajb gewoon bij algemene ervaringen van de verschillende providers te houden. Anders wordt dit zo'n opsomtopic :)

en oriëntatie is met 1 r, heb je topictitel even verbeterd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Korakal op 23-09-2003 20:43 ]

Verwijderd

Ben er ook heel benieuwd naar, als net gekozen Tweakdsl user zie ik er graag wat over toe. @home is pleitus.. werd er gek van.. nog 10 dagen wachten of zo

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 14:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

provider: Tweakdsl
vanaf: 10-01-2003
pakket: Pro
ervaring:

+ Stabiliteit van het netwerk is exellent te noemen! (BBned)
+ Snelheid is goed
+ Ze doen er alles aan om het netwerk snel te blijven houden
+ Veel mogelijkheden; meerdere IP's. domeinnaam, webmail etc.
+ E-mail faciliteiten werkt zoals het moet
+ Helpdesk is goed, binnen max. 1,5 dag response. (gewoon nummer)
+ Word goed op de hoogte gehouden
+ 6 maanden gratis modem omruil garantie.
+ Je kan zelf zaken regelen mbt mailaccounts+wachtwoorden, IP-vastzetten, reverse DNS
+ je sponsort indirect T.net 8)

- aansluitkosten zijn heavy
- newsserver is (nog) brak
- Je wordt niet op de hoogte gehouden van je aanmelding.
- Facturen via de mail (declareren is lastig)

[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 23-09-2003 22:48 ]

/dev/null

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:01

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

goeie vraag, zit zelf aan Demon te denken, ervaringen van mensen zijn (zover ik weet) goed.
ladot vetrouw ik om een of andere reden niet echt, ik ken ze niet, dus sja...
heb nu chello, en ga dus voor 15 euro meer STUKKEN sneller.

ik hou dit topic nog ff in de gaten :)

Battle.net Spud#2543

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Mag ik je een advies geven? Geen EWEKA!

Afgelopen weken wederom vreselijk onstabiel. Lambdanet die er telkens uitligt dan ligt er weer een server plat, etc.etc..

Ik weet niet of je vanaf buiten bij kan komen maar je moet maar eens het eweka kanaal gaan monitoren wat er allemaal gezegd wordt. (wijnand en punica zijn medewerkers van eweka) Vreselijk onpro : irc.eweka.nl, channel : #eweka

Verwijderd

Advies demon waarom het werkt gewoon perfect ben al 9 weken online zonder 1 seconde downtime met 2 demon adsl lijnen, heb 2 isdn lijnen zodoende (2 abbomenten)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

En hebben mensen ervaring met telebyte?! ben ook zeeer benieuwd naar deze dienst. (zit te twijfelen tussen demon en telebyte).

traktor scratch!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 18:49
Ik ben afgelopen voorjaar overgestapt van Chello naar Demon ADSL (de 1024/512 versie).

Voor €5 meer heb ik dan wel een wat lagere download snelheid, maar een stuk hogere upload snelheid! Verder is de verbinding VEEL stabieler dan wat ik met Chello had, zijn de pings in games veel constanter en lag ik dus ook minder. Ook is de nieuwsserver van Demon top terwijl die van Chello een ramp was (is?).

Tipje voor het opzeggen van Chello: ga met je paspoort/rijbewijs naar een UPC winkel en zeg je abonnement DAAR op! Ik had eerst een aangetekende brief gestuurd om op te zeggen, maar die brief is doodleuk 'verdwenen'. Vervolgens bij UPC winkel opgezegd en dat is keurig binnen een maand verwerkt. Heeft me wel een extra maand abonnement voor Chello gekost, maar ik had geen zin in juridische procedures over een verdwenen opzegbrief. Zoals die UPC medewerker in de UPC winkel fijntjes tegen mij zei: "Je hebt een bewijsje dat je een aangetekende brief naar UPC hebt gestuurd, maar je hebt geen bewijs dat dat een opzegbrief was."

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06
barto018 schreef op 24 september 2003 @ 00:09:
Mag ik je een advies geven? Geen EWEKA!

Afgelopen weken wederom vreselijk onstabiel. Lambdanet die er telkens uitligt dan ligt er weer een server plat, etc.etc..

Ik weet niet of je vanaf buiten bij kan komen maar je moet maar eens het eweka kanaal gaan monitoren wat er allemaal gezegd wordt. (wijnand en punica zijn medewerkers van eweka) Vreselijk onpro : irc.eweka.nl, channel : #eweka
Ik kan me hierbij aansluiten.

Ik hoor positieve verhalen over Demon, Cistron en XS4All. (die laatste kan via KPN en via BBNed)

Zelf zit ik bij Eweka, omdat het destijd de goedkoopste was zonder datalimiet en redelijk oke.
Nu merk ik dat het onstabiel is, (niet alleen servers eruit, maar ook switches,) en dat gebeurd mij gewoon te vaak.
Een helpdesk die amper te bereiken is, met inmiddels betere werknemers daar, maar sommigen hebben 0 kaas gegeten van iets met computers, laat staan internet... :{
Antwoord om mijn bericht dat mijn internet eruit was: "Stuurt u maar een mailtje _/-\o_ "

:{

Maar goed..... nog een tijdje uitzingen, en dan zie ik volgend jaar wel verder... (kan nu geen downtime gebruiken, langer dan een dag dan......)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 08:40
maha, financieel gezien zien Ladot en Demon er ZEER interessant uit..

of is goedkoop in dit geval duurkoop?

via surfsneladsl.nl kan ik ook internet krijgen. dat is 70,- per maand.. wel tikje duurder.
en denk ook niet dat ik Pa zo gek krijg :D

iemand suggesties? (mbt. tot I-net, niet Pa :+ )

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Smarron

The bend

Met Cistron is niks mis. Een uitstekende provider. Is weleens down gegaan, maar werd ook vooraf op de site aangekondigd.

Het nadeel wat ik sinds kort zie: Cistron is 1 van de duurtste providers, aangezien zo'n beetje elke provider zijn prijzen sterk laat dalen, blijft Cistron nog steeds de normale tarieven vragen. Als ik zie dat er een aantal BBNed-providers veel goedkoper zijn (en dat kan wel met € 40,- schelen!) baal ik wel een beetje.

Cistron MaXX 8192/512 (wordt 1024)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Fried
inderdaad, bij cistron betaal je er ook flink voor... dan mag je wel wat verachten ja..

ik vraag me dan af of die abbonementjes van 50 en 60 euro daar enigzins nog in de buurt kunnen komen...
iemand ervaringen mee? speedtest?

Verwijderd

Smarron schreef op 24 September 2003 @ 11:28:
Met Cistron is niks mis. Een uitstekende provider. Is weleens down gegaan, maar werd ook vooraf op de site aangekondigd.

Het nadeel wat ik sinds kort zie: Cistron is 1 van de duurtste providers, aangezien zo'n beetje elke provider zijn prijzen sterk laat dalen, blijft Cistron nog steeds de normale tarieven vragen. Als ik zie dat er een aantal BBNed-providers veel goedkoper zijn (en dat kan wel met € 40,- schelen!) baal ik wel een beetje.

Cistron MaXX 8192/512 (wordt 1024)
Cistron komt deze week met een reactie op de BBNed snelheidsverhoging (bron: Danny in de nieuwsgroep cistron.broadband).

Persoonlijk zou ik nog een aantal maanden wachten (na het eerste jaar heb je toch een opzegtermijn van maar 1 maand bij XS4ALL) voordat je een keuze maakt de "oorlog" is nog lang niet voorbij. In de komende maanden zal er nog veel gebeuren. Prijsverlagingen, faillisementen, snelheidsverhogingen enz. Het zou toch balen zijn als je er over 2 maanden achterkomt dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt.

Als ik nu kijk zijn Cistron en Demon in de BBned omgeving het betrouwbaarst, Demon heeft daarbij ook nog eens een super newsserver, ik ben wel benieuwd wat XS4ALL aan zijn power adsl abbo gaat doen.

Verwijderd

Ik heb sinds kort TweakDSL Ultra (8Mbit down /512 kbit up). De prijs gaat vanaf 1 november drastisch omlaag zoals te lezen is in de .plan op de frontpage, van 95 euro naar 70 euro per maand. En de upload snelheid gaat ook nog omhoog naar 1 Mbit binnenkort.

Als je de modem en de splitter al geinstalleerd hebt (bijvoorbeeld van je vorige ADSL provider overgehouden), dan zijn de aansluitkosten verder helemaal gratis.

Over de snelheid ben ik zeer tevreden overigens. Ik haal een constante snelheid van 700 kb+ over de hele dag.

Op www.speedtest.nl kan je trouwens ook nog op postcodegebied zoeken. Dus zie je welke provider in jouw buurt de beste resultaten haalt. In mijn postcodegebied (1507) ben ik de snelste overigens 8) met mijn TweakDSL ultra abbo. Klik hiervoor op Rapportages --> en vul je postcode onderaan in.

edit:

Zie net dat mijn resultaten alweer verdwenen zijn, had de tests ergens vorige maand gedaan en kwam toen op de 796 kb/s uit op speedtest.nl. Lekker snel dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 11:49 . Reden: Zie net toen ik me postcode invulde dat mijn resultaten verdwenen zijn uit de ranglijst van speedtest.nl (ergens vorige maand getest) ]

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Ik zit nu drie kwart jaar bij Demon en ben erg tevreden.
Als je over LaDot nadenkt, kijk dan ook eens naar de totale kosten.

Demon:
- gratis helpdesk
- na een jaar kun je per maand opzeggen
- goede newsserver
- gratis modem
- gratis aansluitkosten (voor de duurdere abo's)

Als je kijkt hoe dat bij LaDot zit en dan optelt hoeveel het je in het eerste jaar kost, dan kom je zelfs duurder uit als bij Demon. Overigens heb ik begrepen dat het abonnement alleen in het eerste jaar zo goedkoop is bij LaDot, daarna kost het ook ongeveer 65 eur/maand.
edit:

Dit vind ik wel een aardige indicatie van tevredenheid van gebruikers:
http://www.mordax.nl/poll/stats.php

[ Voor 11% gewijzigd door rvm op 24-09-2003 11:49 ]

• Fried
op speedtest.nl zie ik dat eweka, ladot en demon het wel goed doen.

in mijn postcodegebied staat cistron op 1, en demon op 2.
(respectievelijk 99 en 65 euro/maand)

nog maar even wachten en dan kijken wat de prijzen over een maand zijn en dan proberen Paps over te halen??

Verwijderd

rvm schreef op 24 September 2003 @ 11:46:
.......
Dit vind ik wel een aardige indicatie van tevredenheid van gebruikers:
http://www.mordax.nl/poll/stats.php
De huidige poll geeft alleen maar aan dat wij als Nederlanders nooit tevreden zijn met de prijs van welke provider dan ook.

• Fried
maar niemand weet of goedkoop hier duurkoop is? (eweka, demon, ladot)?

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 12:36:
De huidige poll geeft alleen maar aan dat wij als Nederlanders nooit tevreden zijn met de prijs van welke provider dan ook.
Kijk eens bij welke abonnees de klanten het meest tevreden zijn over de prijs van het abonnement (of het minst ontevreden, net hoe je het bekijkt). Uitgezonderd onderwijsinstellingen zie je dat Demon en Cistron daar hoog scoren. Dat zal ongetwijfeld met de prijs/snelheid/kwaliteitsverhoudingen te maken hebben.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Smarron

The bend

Fried schreef op 24 september 2003 @ 12:42:
maar niemand weet of goedkoop hier duurkoop is? (eweka, demon, ladot)?
rvm schreef op 24 september 2003 @ 13:02:
Kijk eens bij welke abonnees de klanten het meest tevreden zijn over de prijs van het abonnement (of het minst ontevreden, net hoe je het bekijkt). Uitgezonderd onderwijsinstellingen zie je dat Demon en Cistron daar hoog scoren. Dat zal ongetwijfeld met de prijs/snelheid/kwaliteitsverhoudingen te maken hebben.
:Y)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Kan je niet bij XS4all blijven? Die heeft toch ook BBNed ondersteuning. En dan kan je tenminste hetzelfde email adress blijven gebruiken.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 11:37
LuCarD schreef op 24 september 2003 @ 13:14:
Kan je niet bij XS4all blijven? Die heeft toch ook BBNed ondersteuning. En dan kan je tenminste hetzelfde email adress blijven gebruiken.
Ik vind xs4all een goeie provider, geen kwestie over mogelijk, in 2 jaar 2 dagen bij mij down geweest, verder nooit last ergens mee gehad maar met bbned vind ik ze gruwelijk te duur als ik naar andere providers kijk. Xs4all zit toch wel even op een eenzame hoogste van 119 euro per maand ;) . Mijn ouders betalen nu 51,15 per maand voor basic, ze vinden het goed dat ik overstap maar het verschil per maand mag ik gaan dekken. Dan kan je zelf wel verzinnen dat ik daar weinig zin in heb :Y)
Pagina: 1