Toon posts:

[win xp] geen netlogon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen @ GoT

ik heb echt een zwaar domme vraag :

Ik wil een login script maken, maar als ik bij een gebruiker een pad naar een aanmeldingscript wil maken zegt hij dat dit in de vorm van \\server\netlogon\script.bat moet zijn. Wat nou het probleem is, is dat ik geen netlogon directory heb en ik deze ook niet kan aanmaken. Ik wil dit script niet via start->programmas->opstarten aanmaken. Ik heb geprobeerd dit via de regeditor te doen in "run" en dan met C:\%username%.bat maar dit wil ook maar niet werken. Ik wil het eigenlijk gewoon via netlogon doen, maar hier kan ik maar niet komen. Alvast bedankt

RuZ

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

windowsXP ga hier eens zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan, alleen daar vertellen ze HEEL logisch dat het in netlogon moet, maar zoals ik al zei die directory hebbik niet. duz iemand suggesties ?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:25
Waarom heb je geen netlogon directory? Bovendien hoeft het geen netlogon directory te zijn maar een share genaamd netlogon.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben eruit ik moest ergens in xp bij het delen scherm geloof ik instellen dat deze computer een netwerk is. waarom dit moest snap ik niet want ik heb de netwerk verbindingen al ingesteld. De netlogon heb ik nu aangemaakt en de aanmeldingsscripts werken, maar nu heb ik een offtopic vraag : kan ik een volumenaam van een drive rename met behulp van een batch file ? dus dat ik zeg : NET USE Q: \\server\gebruiker en dan iets van NET USE Q: v:gebruiker ??? Alvast bedankt...