Toon posts:

XP installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP notebook met daarop Windows NT 4.0 geformateert en wil er nu windows XP op installeren.

Hij zegt dat hij de benodigde bestanden gaat kopiëren, en ik krijg het windows XP logo in beeld waarop staat dat hij bezig is.

Dit alles eindigt in een zwart scherm en hij doet niks meer.

Hoe kan dit en wat moet ik eraan doen om windows XP toch succesvol te kunnen installeren??

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk allereerst eens op de site van HP voor de benodigde drivers. Eventueel zouden die op de installatie CD van HP kunnen staan als het een nieuwer model betreft. (maar omdat je het type niet hebt opgegeven weten 'we' dat niet :) )

ARME AOW’er

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Wees duidelijker / specifieker! Hij kopieert dus wel allle bestanden? Loopt ie past vast na de reboot?

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik heb het systeem geformateert als FAT32 met behulp van een bootable XP CD-ROM
2. Vervolgens aangegeven windows XP op de vrijgekomen partitie van 5 Gb te installeren
3. Hij start opnieuw op en zegt dat de setup opnieuw wordt gestart
4. Een zwart scherm volgt en de computer doet niks meer
5. Als ik reboot herhaalt dit zich weer

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat hij een aantal bestanden kopieert maar dat wordt niet aangegeven op het scherm.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

meestal schiet een laptop in een screensaver maar ik denk dat jij gewoon een bsod krijgt. had zelfde met een toshiba laptop.. enige optie is recover cd's van de fabrikant te gebruiken meestal. hoewel ik laatst een HP omnibook 2100 nog voorzien heb thuis van windows 2000 via de cd-rom speler.

Graag Wat voor NOTEBOOK heb je? specs type?

TIP: gebruik de EDIT knop, het kan anders opgevat worden als kicken van je eigen topic met als gevolg dat ie op slot gezet wordt. Kicken van je eigen topic mag de eerste 24 uur niet(GOT policy)

[ Voor 24% gewijzigd door mutsje op 23-09-2003 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik ervoor kan kiezen om van de CD-ROM op te starten krijg ik BTW de volgende melding: "SMART Failure Predicted on HARD DISK 0: IBM-DJSA-205-(PM)"

Verwijderd

Topicstarter
Het is een HP Omnibook 6000

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

anders hardware probleempje?? Geheugen foutje?? Andere rare dingen gedaan

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 19:37
Wat dan als je eens HEEL lang wacht? :P Maar je krijgt dus verder geen foutmeldingen of niks? :?

Verder zou je ook nog een andere XP CD kunnen proberen :) (Wellicht heb je een OEM nodig? :o )

/edit/
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 19:07:
Voordat ik ervoor kan kiezen om van de CD-ROM op te starten krijg ik BTW de volgende melding: "SMART Failure Predicted on HARD DISK 0: IBM-DJSA-205-(PM)"
Wat dan als je SMART uitzet in je BIOS?

/edit/

[ Voor 47% gewijzigd door Billie op 23-09-2003 19:13 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Nogmaals Jvdheuvel4 je hebt een keurig notitieblokje met een potloodje... klik die aan en waarachtig gij kunt uw eigen post editten inplaats van te kicken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 19:07:
Dit duidt op een mogelijk te verwachten probleem met je HD.

Continu uitzetten van het monitoren is overigens niet echt handig. De funtie is niet voor niets aanwezig.

ARME AOW’er

Pagina: 1