Toon posts:

"koude" start geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik smorgens vroeg mijn pc opstart (als eerste keer van de dag),
krijg ik dit bericht:

"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"

ik heb een: asus p4p8x mobo, winXP prof, p4 dual 2.40gig, 512ddr ..

ik heb op het forum hier gezocht maar ik kon geen oplossing vinden, ik hoop dat iemand me snel kan helpen aangezien het een vervelend probleem is..

alvast bedankt

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Wat voor harde schijf?

Tandem rulez.... IBM s*cks

Verwijderd

Topicstarter
20gig western digital

• dijkp

dijkp

STATUS * , STOP

Komt die misschien langzaam op gang? Hoe oud is ie?

Verwijderd

Topicstarter
2jaar ofzo..

• dijkp

dijkp

STATUS * , STOP

Hoe snel gaat de opspin?

Verwijderd

Topicstarter
en dat is ?

• dijkp

dijkp

STATUS * , STOP

als je je computer aanzet dan hoor je je hardeschijf gaan draaien, aangezien dat hij met een behoorlijke snelheid draait 5000 of 7200rmp/min duurt dat ff. Je hoort een toon van laag naar hoog gaan (als het goed is 3 a 4 sec). Die is van je hardeschijf. Hoe snel gaat dat denk je?

Verwijderd

Topicstarter
ja zo'n 3sec.. :)

• dijkp

dijkp

STATUS * , STOP

Nu eens kijken of die dat morgen ook nog in 3 sec doet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit probleem al bijna 3weken dus denk het wel he :P

dus heb dan ook geen zin meer om nog langer allemaal uit te stellen, vind het wel genoeg geweest zo, moet maar een keer verholpen worden.. ;(

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 18:52 ]

• dijkp

dijkp

STATUS * , STOP

Ik hoop het anders zou ik het ook niet weten. Je zou eens een ander HD kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
dijkp schreef op 23 september 2003 @ 18:53:
Ik hoop het anders zou ik het ook niet weten. Je zou eens een ander HD kunnen proberen.
je hoopt wat? dat hij het morgen wel doet?

dat denk ik dus echt niet, daarom post ik het hier ook..

heb hier geen andere hdd liggen :|

Verwijderd

als het niet aan je schijf ligt, kan het ook aan je voeding liggen, morgen als je opstart dus eerst eens in bios kijken of alle voltwaarden normaal zijn.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Ik weet niet hoelang je dit al krijgt, maar ik denk dat je de first boot device in je bios op HD 0 moet zetten (als je tenminste van je master/primary HD boot)

Verwijderd

Topicstarter
alle voltwaarden zijn wel goed, ik ga ze ook zeker niet veranderen ...
de voeding is ook nog heel nieuw, dus dat moet het probleem niet zijn..

• dijkp

dijkp

STATUS * , STOP

Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 18:54:
[...]

je hoopt wat? dat hij het morgen wel doet?

dat denk ik dus echt niet, daarom post ik het hier ook..
Dat je morgen kan horen dat de HD mindersnel op start, want dan weetje dat het daar aan ligt. :)

Verwijderd

en weet je ook of ze dat zijn als je net opgestart hebt?

Verwijderd

Topicstarter
waarom zouden die dan in 1 keer anders staan :S ?

Verwijderd

heb ook eens een voeding gehad die hoelanger de computer aanstond, hoe lager de 12 volt lijn werd, waarom weet ik ook niet, zijn rare dingen.
k weet ook niet of het aan je voeding ligt, t duurt alleen 5 sec, om het morge te checken, als alles normaal is aan die voltwaardes, dan ligt het daar dus ook niet meer aan.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik heb ook een soorgelijk iets gehad, echter lag dat puur aan de brakke schijf die er in zat.
(Maxtor overigens.)

Anyway, het was ook puur alleen bij een koude start.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

heb precies hetzelfde, soms wordt m'n Maxtor 120 GB S-Ata niet herkend bij het opstarten, dan is ie in windows ook niet toegankelijk

betekent dat dat de hdd niet goed /brak is? ander dan ga ik er zo snel mogelijk mee terug naar de winkel.

Verwijderd

Heb exact hetzelfde in een splinternieuwe bak met zelfde mobo als topicstarter...met daarin een nieuwe WD 200 gieg....had ditzelfde koude start probleem met een Asus A7V8X-X..probleem ging toen weg door 'quick boot' in het BIOS uit te schakelen...opstarten duurt daardoor langer, maar hij start tenminste door...denk dat ik zelfde ga proberen met m'n P4P800...andere mensen suggesties..?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

waarom zouden die dan in 1 keer anders staan :S ?
Misschien dat je een keer je HD jumper hebt verplaatst ofso, of een keer je HD in het secundairy kanaal heb gezet.

Verwijderd

kheb ook wel es bij anderen dit gezeik gezien. Load BIOS Defaults -> Save 'n Exit ----> reboot -> reboot -> alles naar eigen wens aanpassen in BIOS --> Save 'n Exit en klaar....

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

H a N N o schreef op 23 September 2003 @ 19:09:
heb precies hetzelfde, soms wordt m'n Maxtor 120 GB S-Ata niet herkend bij het opstarten, dan is ie in windows ook niet toegankelijk

betekent dat dat de hdd niet goed /brak is? ander dan ga ik er zo snel mogelijk mee terug naar de winkel.
Ja, het kan echt!
Zelfs zonder bad blocks/SMART errors en andere indicatoren van foutieve onderdelen.

Je kan het alleen testen door de schijf in een andere bak te hangen, en een andere schijf in de bak te hangen waar het probleem zich voor het eerst voordeed.

Oh ja... En je moet echt goed voorbereiden op het terugbrengen van de schijf, want sommige gasten willen nog wel eens lastig doen bij dit soort zaken, gezien het probleem juist niet zo evident is.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Pagina: 1