Toon posts:

Vraag overDraytek vigor 2200/2300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo u all!

Normaal open ik geen topic omdat de search voor 99,9% antwoord geeft, maar kom er nu toch niet helemaal uit.
Ik heb nu Adsl via Bbned netwerk, met een minder prettig modempje Copperjet 800, dit is een usb modem, nu wil in de toekomst Cable Wanadoo gaan nemen omdat bbned mij geen hogere snelheid als 512/256 aan kan bieden, voor Cable Wanadoo kan ik prima uit de voeten met een Draytek vigor 2200/2300.

Nu is mijn vraag, en dit kan ik nergens vinden, kan ik met mijn usb modempje en bovenstaande router ook verbinding maken met het internet(Bbned), dus gaat dat werken.

Alvast bedankt

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:33

SpamLame

niks

Meestal werkt je huidige adsl modem ook op een ander netwerk, in geval van KPN gaat het om de pptp ondersteuning.
Als de Vigor die jij op het oog hebt USB ondersteuning heeft, moet het wel werken.
Geen USB ondersteuning, koop dan een vigor met ingebouwde modem, ofwel Annex-A voor POTS of Annex-B voor ISDN.

Bedenk wel dat je met een USB modem meestal NIET de maximale snelheid (8Mb down) kunt halen.
Wat de maximale snelheid wel is, weet ik niet precies. D8 dat KPN maximaal de ADSL Basic variant op USB ondersteunt.

Hoe dit met andere providers zit en wat de "echt" maximale snelheden zijn, leet ik aan andere GOT-ters over.

Verwijderd

Een normale Vigor 2200/2300 werkt niet i.c.m. een USB modem!
De enige router welke wel met een USB modem zou kunnen werken is de 2200 USB, maar deze werkt slechts met een beperkt aantal USB modems.
Kijk op http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb, de copperjets staan er bijvoorbeeld niet tussen.

Helaas zijn er geen alternatieven welke het wel doen, want de 2200 USB is enig in zijn soort.
Er zijn

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Die USB modem is een ADSL modem, geen kabelmodem. Dus Cable Wanadoo zal niet werken met dat ding, daarvoor heb je een kabelmodem nodig.

No production networks were harmed during this posting