netwerk is wel up maar pingen ho maar

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:08
hoi mensne,

sinds vandaag heeft op de een of andere manier de laptop geen netwerk.. hij heeft wel verbinding maar hij kan niks pingen traceren gaat ook van geen kant en hij doet gewoon he-le-maal niks.

Het maffe is dat hij zelf zegt niks eraan verandert te hebben (mijn broer daar is ie van) en ik kan het probleem ook niet vinden.. de instellingen staan goed.. de kabels zijn goed (mijn pc werkt perfect met de kabel ) dus waar zit in hemelsnaam het probleem?

note: de laptop wordt gebruikt op de TU/e en zit daar in een domein

Strava | AP | IP | AW

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kun je wel pingen naar localhost (127.0.0.1) :?
Dan weet je meteen of je TCP/IP-stack wel goed is of niet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Vinnie op 23-09-2003 18:24 ]

C:\>_

Verwijderd

Heb je XP op laptop? Dan moet je ff rechtermuisknop op LAN verbinding doen en dan herstellen. Als het nog niet werkt, zeg ff!

• Webgnome
Heb het probleem waarschijnlik al gevonden.. het pingen naar localhost ging allemaal perfect.. geen problemen.. herstellen etc werkt ook geen enkel probleem want hij heeft zijn instellingen etc alleen op een of andere manier doet hij er niks mee..

Waarschijnlijk is het een wakkelcontactje oid in de netwerkaart zelf omdat hij het een uurtje terug ineens weer deed.. gewoon zomaar uit het niets en daarna weer ff niet en daarna tot nu weer perfect..

Strava | AP | IP | AW

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Post in de toekomst anders even je ipconfig /all bij je beginpost zodat wij ook wat meer weten.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Weet je zeker dat er niks verkeerds met je DHCP lease is ofzo?

• Webgnome
ik gebruik geen dhcp dat is het hem.. hij heeft een vast ip adres en wat ik ook probeerde hij deed gewoon niks tot dus een tijdje terug weeer en daarna weer niks en toen weer wel tot nu dan..

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1