Geen monitorsignaal bij opstarten spel

Pagina: 1
Acties:

• Valentino Rossi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07-2012

Valentino Rossi

VDW Racing Team

Topicstarter
Hey,

Ik heb nou een poosje een nieuwe kaart en een nieuwe monitor;
kaart: NVIDIA GeForce FX 5600
monitor: Iiyama A702HT, VisionMaster Pro 410.

Nou had ik van de week F1 Challenge '99-'02 gekregen, en bij het opstarten ervan wel geluid, maar de monitor zegt dat 'ie geen signaal krijgt. Dat bleek dus te komen doordat het spel standaard in 800x600 start.
Dankzij het los opstartbare gfx-setupje, kon ik de resolutie naar 1042x768 zetten.
Dan speelt het spel dus wél met beeld :)

Maar nou krijg ik vandaag net weer een nieuw spel, FIM Speedway GrandPrix.
Dit spel heeft géén aparte graphix instellingen, en runt standaard in 800x600.
Dus geen signaal :'(

Overige System specs;
- Intel Celeron CPU 1.80 GHz
- 512 MB RAM-geheugen
- MS Windows XP Prof

Anybody?

..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ff in de registry gaan kloten van dat spel daar staan meestal de resoluties zo in of misschien wel in een ini file.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Valentino Rossi

Valentino Rossi

VDW Racing Team

Topicstarter
heb wel wat files gevonden, maar nergens een resolutie te vinden :?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Heb je soms een Refreshrate Fix draaien/gedraait waarin je een aantal dingen hebt ingesteld zoals op welke resolutie je welke refreshrate wilt hebben? Zet deze dan eens uit of zet alles eens op default. Want wat er misschien aan de hand kan zijn is dat er bij 800x600 geen refreshrate op is gegeven of dat de refreshrate gewoon veel te hoog is ingesteld.

Je monitor hoort het makkelijk aan te kunnen, zeker aangezien het maar 800x600 is, dus daar hoort het niet aan te liggen.

Als je geen refreshrate fix hebt draaien, kan je dat toch eens proberen, want zo lock je de refreshrate misschien. Als dat ook niet leuk zou ik eens de videokaart drivers opnieuw installeren of het met een andere videokaart proberen.

The devil is in the details.

• Valentino Rossi

Valentino Rossi

VDW Racing Team

Topicstarter
Eh.... waar zet ik die dan uit? :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Als je niet weet waar je dat uit moet zetten zal je 'm wel niet geinstalleerd hebben staan :P

Download NVRefreshtool eens en stel voor elke resolutie de refreshrate in die je wilt hebben (tot 1600x1200, hoger kan je monitor niet aan). Zo voorkom je dat het spel opstart in een onbekende resolutie en zo toch nog op een te hoge refreshrate komt :)

The devil is in the details.

Pagina: 1