ECS K7S5A en Geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar ik kon niet een echt duidelijk antwoord krijgen.

Ik heb dus een ECS K7s5a en zoals velen weten is dit bordje nogal selectief kwa geheugen. Nou had ik dus laatst een nieuw 256mb PC2100 geheugenbankje erbij gehaalt maar zodra ik die erbij in doe komen er alleen maar fouten etc.

Maar nou keek ik nog eens goed en nu zie ik dus:

Het oude geheugen heeft aan 2 kanten chips het nieuwe maar aan 1 kant.

Het is beide van hetzelfde merk. Komt het denken jullie door het feit dat die ene maar aan 1 kant geheugenchipjes heeft zitten?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
nee de k7s5a kan gewoon single-sided geheugen aan. ik heb het er ook op zitten dus.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

* geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet
* geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
* geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
* geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
* geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
* vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk
Ik mis:

- welke 'fouten etc.' je krijgt
- exact welke DIMMs dit zijn - je zegt dat ze van dezelfde merk zijn, maar zegt niet wat dat is, of welk merk de chips hebben
- welk OS (of Memtest) je gebruikt
- welke BIOS instellingen (mem timings) je gebruikt
- wat je zelf geprobeerd hebt (o.a. de settings veranderen of de DIMMs van slot wisselen)
- in het algemeen: uitgebreid verslag van zelfwerkzaamheid
Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
BIj deze :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.