En ik dacht dat alles nog wel zo makkelijk en logisch was. Ik heb net een artikel in de computer totaal gelezen over Wireless Netwerken en Internetten. Alles is natuurlijk heel erg leuk en aardig maar wat heb je waarvoor nodig en waar is het te bestellen en wat werkt wel en weer niet samen en sjonge jonge.
Het is zo. Mijn ouders gaan verhuizen en nu willen ze een draadloos netwerk. Het is nogal een ERG groot huis, dus het moet wel een redelijk bereik hebben. Ook aangezien er nog eens een flinke tuin bij zit en mijn vader met zijn laptop zit. Dus een bereik van 300 meter zou niet slecht zijn, hoewel dat misschien te hoog gegrepen is.
De situatie:
- 4 PC's met Windows XP
- 1 Laptop
- Omgeving van ongeveer 300 Meter
Wat hebben we dus (als ik het goed begrepen heb) nodig:
- 5 USB Wireless Dingen voor aan de computers (we willen op alle computers dezelfde apperatuur hebben)
- 1 Wireless Router + Switch (voor eventuele bekabeling)
Maar dan is dus de vraag. Waar moet ik wat halen? Wat werkt wel en wat werk niet samen? Welk merk kan ik het beste halen. Het moet niet te duur zijn natuurlijk, en het mag wel iets sneller dan 10Mbit.
Het is zo. Mijn ouders gaan verhuizen en nu willen ze een draadloos netwerk. Het is nogal een ERG groot huis, dus het moet wel een redelijk bereik hebben. Ook aangezien er nog eens een flinke tuin bij zit en mijn vader met zijn laptop zit. Dus een bereik van 300 meter zou niet slecht zijn, hoewel dat misschien te hoog gegrepen is.
De situatie:
- 4 PC's met Windows XP
- 1 Laptop
- Omgeving van ongeveer 300 Meter
Wat hebben we dus (als ik het goed begrepen heb) nodig:
- 5 USB Wireless Dingen voor aan de computers (we willen op alle computers dezelfde apperatuur hebben)
- 1 Wireless Router + Switch (voor eventuele bekabeling)
Maar dan is dus de vraag. Waar moet ik wat halen? Wat werkt wel en wat werk niet samen? Welk merk kan ik het beste halen. Het moet niet te duur zijn natuurlijk, en het mag wel iets sneller dan 10Mbit.