Ik heb kortgeleden mijn huis-tuin-en-keuken-servertje (een p166) vervangen door een dual p166.
Even kort de specs van de oude:
Pentium-S 166 MHz
56mb RAM
2.1 GB IDE hdd
En dan nu de specs van de nieuwe:
Dual Pentium-S 166 MHz
256mb RAM
1.2 GB Fast SCSI HDD
het vreemde is dus dat die nieuwe server echt veel trager is dan die oude was, en hier kan ik zo geen zinnige oorzaak voor vinden.
Het ding draait Debian GNU/Linux woody stable, net als zijn voorgang, maar als ik een simpel commando geef dan doet hij daar erg lang over.
zelfs "cat eenlangbestand" trekt al waanzinnig hoge load.
Het is ook merkbaar als ik bijvoorbeeld in wil loggen via SSH (duurt 5 seconden, en dat ligt niet aan DNS resolution), of als ik modconf of aptitude wil starten.
momenteel draait de server nog geen SMP omdat ik een kernel gecompileerd op een ander systeem niet geinstalleerd kreeg, maar dat is niet te compileren met deze snelheid... Hij werkt dus nu maar met 1 cpu, maar dan zou hij toch zeker niet trager mogen zijn dan zijn voorganger.
Heeft iemand enig idee over in welke richting ik zou moeten zoeken?
Even kort de specs van de oude:
Pentium-S 166 MHz
56mb RAM
2.1 GB IDE hdd
En dan nu de specs van de nieuwe:
Dual Pentium-S 166 MHz
256mb RAM
1.2 GB Fast SCSI HDD
het vreemde is dus dat die nieuwe server echt veel trager is dan die oude was, en hier kan ik zo geen zinnige oorzaak voor vinden.
Het ding draait Debian GNU/Linux woody stable, net als zijn voorgang, maar als ik een simpel commando geef dan doet hij daar erg lang over.
zelfs "cat eenlangbestand" trekt al waanzinnig hoge load.
Het is ook merkbaar als ik bijvoorbeeld in wil loggen via SSH (duurt 5 seconden, en dat ligt niet aan DNS resolution), of als ik modconf of aptitude wil starten.
momenteel draait de server nog geen SMP omdat ik een kernel gecompileerd op een ander systeem niet geinstalleerd kreeg, maar dat is niet te compileren met deze snelheid... Hij werkt dus nu maar met 1 cpu, maar dan zou hij toch zeker niet trager mogen zijn dan zijn voorganger.
Heeft iemand enig idee over in welke richting ik zou moeten zoeken?
[ Voor 9% gewijzigd door dawuss op 23-09-2003 17:22 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©