[XP] bewaart i-net connection gegevens niet

Pagina: 1
Acties:

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zich werkt mijn internet wèl, maar daarvoor moet ik eerst na het opstarten van windows TCP/IP manually mijn IP, subnet mask en DNSserver typen (die ik inmiddels uit mn hoofd ken :+). Vervolgens moet ik die gegevens weer wissen, waardoor ze worden ge-assigned door DHCP. Dan werkt internet.

Zonder dat te doen kan ik alleen pingen (geloof ik, upload balkje, verder niets.

Ik draai XP Pro, met Chello. Aan mijn firewall ligt het niet, en die ingebouwde firewall heb ik uitgezet. Ik heb probleem pas sinds ik XP draai, bij Win2K had ik geen problemen.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
...subtiele kick

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Kun je op IP pingen of ook op hostname? als in "ping www.tweakers.net" of "ping 213.239.154.35"

Als je alleen kunt pingen op ip heb je een DNS probleem, probeer dan eens ipconfig /registerdns (uit de ipconfig help: /registerdns purges all DHCP-leases and re-registers DNS names)

Anders: als je eens dit probeert in de cmd na een reboot:

ipconfig /release
ipconfig /renew

als het internet dan werkt, zou je dit in een *.bat kunnen plaatsen en hem toevoegen aan de opstartlijst via msconfig of door een shortcut of de bat zelf in de map documents and settings\$user\start menu\programma's\opstarten

of \start menu\programs\startup, afhankelijk van de taal. Ik weet het, dit is een omslachtige manier, maar als het zo werkt, dan scheelt dat je in ieder geval een boel tikwerk :)

Als laatste kun je ook altijd een dns server van xs4all proberen, maar wel ip via chello verkrijgen. Mocht je niets weten kan je ook altijd het 0800 nummer bellen en die chello lui even erop wijzen, ze hadden mijn ip ooit op de dns servers geblokkeerd 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door G33rt op 24-09-2003 17:49 ]