Toon posts:

router configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Billion 640AE router waarvan ik de configuratie wil instellen. Nu kom ik niet meer in de web GUI van de router via mijn browser. Ik krijg wel een ip adres van de router en in ipconfig staat alles netjes ingsteld. Alleen kan ik de router niet pingen terwijl router en pc in dezelfde ip-range zitten. Zou denken dat het moet werken...

Iemand een idee wat het probleem is??

Edwin

Verwijderd

Weet je 100% zeker of je in hetzelfde subnet zit?

Indien wel:
• Controleer lampjes
• Controleer stroomvoorziening
• Doe een algehele reset
• Kijk in de 'Troubleshooting' sectie van de handleiding van je router
• ...

Verwijderd

Topicstarter
zit zeker in het zelfde subnet. router 192.168.1.254 en pc 192.168.1.243 mask 255.255.255.0 en de rest heb ik ook al gecheckt en gedaan.

Verwijderd

Terugbrengen naar de winkel dan :)

Verwijderd

Topicstarter
maar toch vreemd dat ik er gisteren wel in kwam maar nu niet meer...

Verwijderd

is idd wel erg vreend maar ik zou de router ff resetten

Verwijderd

Topicstarter
zit geen reset knop op, kan alleen de spanning eraf halen wat ik ook meerdere malen gedaan heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 17:23:
maar toch vreemd dat ik er gisteren wel in kwam maar nu niet meer...
Ja, als je ons dat niet vertelt kunnen we daar ook geen rekening mee houden ;) Zit er niet ergens een soort half verborgen drukknopje aan de onderkant ofzo?

Probeer het anders even van een andere PC, misschien dat er lokaal iets aan de hand is. Zeker als je wel kan pingen, en het gisteren wél werkte.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik dat niet meteen erbij vertelde. Heb het van verschillende pc's geprobeerd maar geven dezelfde problemen.
Wel ip uitgave via DHCP maar geen contact via ping of webbrowser
Helaas ook geen verborgen reset knop. Ook al in de manual en op website gecheckt maar geen andere reset mogelijkheid dan via router config..... waar ik dus niet bij kom.

Verwijderd

Ik dacht dat je wél kon pingen, lees net dat dat niet kan. Vreemd, erg vreemd. Ik zou toch proberen - als je nog garantie hebt - hem even terug te brengen. Desnoods kunnen zij hem daar terplekke even testen. Dit hoort in ieder geval niet, en als je dit na een reset en op meerdere computers hebt is het gewoon een gebrek in/aan de router. Sim-pel :)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan maar terug naar de winkel.
thx voor de bevestiging.
Pagina: 1