Toon posts:

[win2k3] iis6 "valt in slaap" na inactiviteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nou al een paar dagen zoet met een raar probleem. Als iis een paar minuten geen connecties meer gehad heeft lijkt het wel of deze zichzelf half uitschakeld. Voorbeeld: als er een lange tijd geen connections meer zijn geweest duurt het genereren (zit een timertje in t script) van de 1e pagina ongeveer 2-3 seconden refresh ik die pagina meteen dan duurt het maar 0.03 seconden (100x zo snel dus).

Ik weet dat IIS6 pagina's in het geheugen cacht, de grootte van het geheugen veranderd niet als de server inactief wordt, het is dus niet zo dat iis6 het geheugen flusht na te lang geen connecties.

En bovendien, staan niet in het geheugen maar moeten helemaal vanaf scratsch worden opgebouwd, dan is 2 seconden teveel voor het genereren van een simpele pagina met 1 simpele sql query.

Heeft iemand enig idee welke kant ik op moet zoeken, de cache instellingen van IIS nader bestuderen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de idle timeout van de application pool uitgeschakeld, ik denk dat dit er iets mee te maken zou kunnen hebben, we zullen het merken.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ben het niet helemaal eens met de verhuizing, weet namelijk niet zeker of het aan iis6 ligt of niet. Maar hoe dan ook een schopje. Een domein opvragen na lange tijd inactiviteit duurt gewoon erg lang (3-4 sec)