Toon posts:

win2003 verbinding zoeken met terminal server

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal

Ik heb een 2003 server. hierop heb ik terminal server geinstalleert. ging de eerste 120 dagen goed. nu is de licentie afgelopen en willen we hem verlengen. als ik nou naar terminal server licensing ga en daar kijk zie ik geen server waar ik kan connecten om hem weer te activeren hoe vind ik de server weer. we hebben 1 dns server hierop bekijk ik ook de licens onzin. als ik dan conect naar de server naam zegt ie dat ie niet kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
wou het proberen door naar de eigen ip te connecten alleen dan vind ie niet de server moet ik nog iets extras doen zodat ie binnen domein de dns server ziet als terminal licent server

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:46
Wat voor soort terminat services heb je eigenlijk nodig? Application mode of Adminstrative mode; als je die laaste alleen nodig hebt (dus alleen voor configuratie en troubleshooting) heb je geen licenties nodig..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
moet er inkunnen komen met remote acces via een xp pro

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:46
1 user, of meerdere? als het er maar 1 is en het hoeft niet voor applicaties geoptimaliseerd te zijn zou ik gewoon de terminal services in administrative mode draaien..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
of het ligt aan mij maar ik volg het niet helemaal. in win2k3 moet je licenties hebben voor remote acces. dit moet gebeuren via terminal server. snap niet helemaal waar jij in windows zit. kun je me vertellen wat ik moet doen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 17:23:
of het ligt aan mij maar ik volg het niet helemaal. in win2k3 moet je licenties hebben voor remote acces. dit moet gebeuren via terminal server. snap niet helemaal waar jij in windows zit. kun je me vertellen wat ik moet doen
onzin, om simpelweg remotebeheer te kunnen doen heb je geen licenties nodig in w2k3 (ook niet in w2k trouwens)

w2k3 heeft namelijk alleen nog maar terminalservices voor application mode en niet meer voor remote beheer, voor remotebeheer moet je naar 'deze computer>rechtermuisknop>properties>>tabje remote' en die even aanvinken

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1