Toon posts:

access lookup wizard neemt de query niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de volgende query gemaakt:

SELECT *
FROM table1
WHERE [overeenkomstgegevens].[overeenkomstnummer]=[table1].[overeenkomstnummer];

deze werkt perfect

alleen nu wil ik m in overeenkomstgegevens.documenten zetten met de lookup wizard, alleen krijg ik dan de melding dat ie geen parameter heeft.

hij wil dus eerst het overeenkomstnummer weten, hoe zorg ik ervoor dat je dat niet zelf hoeft in te vullen maar dat ie m zelf leest in de database

of is dit onmogelijk

Verwijderd

ja, ik snap ook niet dat deze query normaal wel werkt.. wat is overeenkomstgegevens voor iets? is dat soms een formulier?
lijkt me nog stug want dan moet je er toch echt [forms] voor zetten...

Verwijderd

Topicstarter
overeenkomstgegevens is een andere tabel, en in die tabel zelf wil ik de query zetten dus

Verwijderd

heh!!? wat wil je nou joh? ik neem aan dat je een kolom heb waar je een keuzelijst met waardes wil, die je opzoekt in die table1.. maar dan slaat je query imho nergen op... :?

misschien moet je eerst eens uitleggen wat je precies wilt bereiken

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tabel overeenkomstgegevens:

overeenkomstnummer
klantnaam
datum
documenten

dan is er nog een table1

ID
overeenkomstnummer
hyperlinks

met de query zoekt ie alle hyperlinks van 1 overeenkomstnummer, dan vind ie er bijvoorbeeld 4, die 4 hyperlinks wil ik dan in een listbox in de tabel overeenkomstgegevens.documenten zetten

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hij wil dus eerst het overeenkomstnummer weten, hoe zorg ik ervoor dat je dat niet zelf hoeft in te vullen maar dat ie m zelf leest in de database
Maar dat overeenkomstnummer krijg je ook terug als data want je doet *. En overeenkomstnummer zit in table1.

Dus kan je de data van die kolom toch gebruiken.

Ben geen access expert, maar ken wel SQL

{signature}

Verwijderd

ok, ik snap wat je wilt... (denk ik :P)

Kies bij tabblad opzoeken "weergave besturings element = keuzelijst"

Standaard staat het volgende veld op Table/Query -> dit is goed...
Als je nu bij rijbron kiest voor "table1" ben je vogges mij klaar...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
nope, de lookup wizard neemt de query nog steeds niet

als ik de query los run, vraagt hij eerst het overeenkomstnummer en dan geeft ie alle hyperlinks. je moet m dus zelf invullen dan.

ik wil dus een kolom maken in overeenkomstgegevens die de hyperlinks weergeven die bij het overeenkomstnummer horen(de query dus).

het probleem is alleen dat ie m met deze query niet zelf leest en ik niet weet hoe ik dat voor mekaar kan krijgen

Verwijderd

wat nou query!! je hebt die query daar hilmal niet voor nodig, als je doet wat ik in me vorige post zei, zou je zo'n dropdown menu-tje moeten krijgen...

of ik begrijp echt niet wat je wil :P

edit: je hoeft daar dus geen wizard voor te gebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg idd een dropdown menu maar daar staan de table1.ID's in
Pagina: 1