Nieuw mobo keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Hey,

Ik wil me server mobo etc vervangen vanwege te vele confilcten. Ik heb er nu een AMD Duron 800Mhz in hangen op een Asus mobo met sis onboard LAN, VGA & Sound erop. Dikke troep dus, telkens confilcten met me server etc. Nu heb ik het plan een nieuwe plank & nieuwe CPU te kopen. Ik heb veder nog een 2e game PC met daarin een Intel PIII 500, 512 SD-RAM, Asus GF2 32MB etc.

Nu wil ik die PIII 500 + mobo gaan gebruiken voor me nieuwe server & wil ik dus die 2e game pc upgraden met een nieuw Asus Mobo, 2Ghz Celeron CPU + 512DDR geheugen + ouwe GF2 kaart. Heb hiervoor 350 Euro te besteden.

Goed plan????

-------------------------
Ik heb nu een aantal weken me nieuwe PC. ASUS FX5900ultra, 1024DDR, p4c800 deluxe-e, 3Ghz etc bla bla.

Het gaat er hier dus niet om een zo goed mogelijke pc in elkaar te draaien maar om de beste keuzen te maken tussen 2 opties.

-------------------------

Alvast bedankt....

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

waarom is een AMD Duron op een Asus mobo met integrated deviced troep?
Wat voor moederbord is het trouwens? Vast niet degene in de specs.

En al eens aan gedacht om alleen maar de cpu up te graden?

Verder wens ik je success met het lezen van forumposts over moederborden en cpu's.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Asus A7N8x met XP2000+, iets beter prijs/prestatie dan die Celly aangezien je het over een 2e game pc hebt.

Verder is dat huidige geval geen dikke troep, ik kom het graag bij je ophalen als je het anders weggooit.

En dit topic rammelt een beetje. Je hebt toch wel een eigen mening?

{signature}

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

PMG Beleid

PMG FAQ
Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?
Zie hiertoe ook de Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. Hier vallen "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" vragen dus ook onder

Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat:
# check de specs/info op websites van desbetreffende fabrikanten
# hier kun je veel specifieke info over chipsets/CPU's terugvinden (onder Hardware)
# kies eventueel fabrikant(en) cq merk(en) die je het meest aanspreekt
# zoek wat reviews op: www.tweakers.net en www.google.com zijn zeer handig
# struin rond op GoT naar probleemgevallen/ervaringen
# vergelijk de prijzen op de Pricewatch
# weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af
# maak uiteindelijk als échte Tweaker zijnde zélf je eigen keuze :Y)
/zelfwerkzaamheid- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.