Explorer crashed bij een specifiek Mp3 bestand.

Pagina: 1
Acties:

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 11:05
Mijn WinXP explorer doet heel raar bij een bepaald Mp3 bestand. Ik hoef 'm maar aan te klikken met de muis en de explorer start zichzelf weer opnieuw op. (startbalk verdwijnt dus ff)

Verplaatsen van het bestand gaat wel, maar dan moet ik wel de complete map verplaatsen.

Zelfs het afspelen van de Mp3 werk, door via winamp het bestand te openen.

Verder kan ik nog vermelden dat ik nog een back-up van het bestand op een andere hardschijf heb staan, en ook daarbij heb ik precies hetzelfde probleem.

De Mp3 heeft trouwens in het verleden altijd normaal gewerkt.

• Flint
oeps, sorry deze moet bij Windows staan.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Vrij simpel, draai eens chkdisk zeer waarschijnlijk is er fat informatie beschadigd, je kan waarschijnlijk ook gewoon auto-preview uitzetten ;-)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
K denk eerder dat dat MP3-tje geen ID3 Versie 1 tag heeft en dat dara door het probleem veroorzaakt wordt.
Win XP leest deze nl. automatisch in om een voorbeeld + gegevens te kunnen tonen.
Mijn software voor mijn MP3 speler heeft daar ook altijd problemen mee. Ik draai zelf geen Win XP.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Owjah, oplossing: lees het bestand handmatig in in Winamp en dubbeklik op de titel om de ID3 info in te voeren en klik op update. Nu heeft ook dat MP3-tje een ID3 v1 tag.

• Flint
Chkdsk draait ie zonder problemen.

ID3 lijkt me nix mis mee. Hij heeft tenslotte gisteravond nog gewerkt.

ID3 toch maar ff verandert... maargoed. het heeft niet geholpen :(

Edit: Heb ff via DosNavigator het bestand gerenamed, maar hij blijft vervelend doen.
Via een omweg heb ik dus toch toegang tot het bestand.

[ Voor 29% gewijzigd door Flint op 23-09-2003 16:02 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
hmm, tja, dit zul je zelf ook wel bedacht hebben, maar het lijkt mij dat het bestand gewoon corrupt is en dat het het handigste is om het te deleten en een nieuwe versie (legaal ;) ) te downloaden/rippen/whatever.

• Flint
Blijft natuurlijk wazig dat de back-up meteen ook corrupt is :?

maar ik zal het iig ff proberen
Pagina: 1