STP kabel past niet in RJ-45 connector.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.749 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
Ik heb hier een aardig eind solid core cat 6 STP kabel liggen. Echter kan ik er nergens passende RJ-45 connectors voor vinden. Bij de stekkers die ik tot nu toe heb geprobeerd (van die solid core connectors die je moet samen knijpen zo'n utp tang) waren de 'sleuven' aan de voorkant van stekkers niet breed genoeg om de aders er door te krijgen. (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/o.j.swinkels/kabels.jpg

Ik heb al rond gevraagd bij de lokale elektroboeren en 2 grote online zaken ( conrad en farnell), maar die konden me ook niet helpen.
Heeft iemand een idee waar ik nog zou kunnen kijken of andere ideëen om deze kabel te bedwingen?

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Volgens mij krijg je hier speciale RJ-45 stekkerjes voor..

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik pel soms gewoon 1cm plastic van de kabel af en dan past het net in die connector, dus niet zoals bij UTP met mantel en al erin schuiven maar alleen het afgepelde stukje...

Alle proemn in n drek

• Horus
Bierkameel schreef op 23 september 2003 @ 15:47:
Ik pel soms gewoon 1cm plastic van de kabel af en dan past het net in die connector, dus niet zoals bij UTP met mantel en al erin schuiven maar alleen het afgepelde stukje...
Heb ik geprobeerd, echter lopen de sleuven niet tot helemaal voor aan dus gaan de blote aders elkaar raken :(

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 06:33

StarWing

Huh ?!?

Ik heb een soortgelijk probleem met gewone FTP cat 5e. Ik heb ook moeite om hem in de stekkertjes te krijgen. Meestal doe ik er dan een oplossing van zeep erop, dan werkt dit perfect :) mits wat wring en duwwerk

Ook kan je eens proberen met een ander merk van stekkertjes. Er zijn cheapo stekkertjes en duurdere.. De kwaliteit is er dan ook naar. Misschien moet je eens proberen met een ander merk ofzo ?

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Bierkameel schreef op 23 september 2003 @ 15:47:
Zonde, Dan is het nut van de afscherming ook weg.

Je moet er gewoon shielded rj45 stekkers opzetten

• Horus
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 19:52:
[...]

Shielded stekkers heb ik ook al geprobeerd maar die zijn even krap.

En zeep zal ook niet werken want de standaard stekkers zijn gewoon niet breed zat. (Zelfs een middag bezig geweest met het verzagen van stekkers, zonder succes.)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 19:52:
[...]

Maakt niet uit. Want een shielded stekker is zelf van metaal (de achterkant).

Echt gewoon de mantel strippen voor het stukje dat in de connector gaat.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 13:52

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Lijkt er op dat jouw STP kabel een hogere AWG waarde heeft (dus dikkere aders) dan je connector voor geschikt is....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 13:52

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

en dat gaat nooit passen

Nothing is a problem once you've debugged the code

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 10:10
Er kunnen ook meerdere regels in 1 bericht ;)

Wat je zou kunnen doen is proberen om de aders te verlengen met een stukje dunnere kabel, en op die kabel stekkertjes te knijpen. Je kunt dat doen met speciale blokjes, die hebben ze bij de installatiebedrijven wel. Dat zijn een soort van lasdopjes, niet mooi maar het werkt wel.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

of het eerst een een wandcontactdoos monteren (maar dan eentje met schroefaansluitingen) en vanaf daar een dunnere utp kabel gebruiken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Horus
Dat zijn allemaal creatieve oplossingen maar volgens mij creeer ik met solderen en extra stekkers zoveel storing op de lijn dat ik net zo goed een normaal utp kabeltje had kunnen leggen. ( wil het gaan gebruiken voor Gbit )

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-02 23:38
Sorry om een oude discussie aan te zwengelen maar dit is exact mijn probleem. Iemand al een nuttige oplossing gevonden?
Bij mij is het voor een kvm-extender, nl de CE700. In het boekje adviseren ze een stp kabel. Met een meter utp kabel kreeg ik al ghosting op mn lcd en hij ligt al compleet door het huis, dus ik wil perse stp gebruiken..
Het is de "UNITRONIC® LAN STP/S-H" van conrad bestelnr 600827 - 89.
offtopic:
Kan niet deeplinken naar conrad..

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik denk niet dat jouw probleem precies dit probleem is.

Je probleem is dat je met een meter UTP al Ghosting krijgt. Het lijkt mij echter 100% onmogelijk dat dit aan het verschil UTP/STP ligt, want STP heeft geen last van overspraak van ANDERE signalen. Ghosting ontstaat eerder als er sprake is van oversprake van EIGEN signalen, en daar helpt STP niet tegen.

Wellicht een ideetje om je probleem duidelijk in een apart topic te zetten, en het Ghosting probleem eens te onderzoeken ipv UTP/STP de schuld te geven.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-02 23:38
Dat ik de ghosting noem is puur om duidelijk te maken dat ik echt niet met utp wil werken. Mijn probleem is dat ik de stp kabel niet in een utp stekker krijg.

Heb de buitenmantel eraf gestript. Daarna de aluminium shielding rond de pairs. En daarna per koperdraadje een eindje afgestript, maar dan nog krijg ik ze er niet op een fatsoenlijke wijze erin. Na 2 uur heb ik een stekker vastgeklikt, maar ik vraag me af of alle 8 draadjes contact maken met de stekker en of ze geen onderling contact maken.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En een soort Connector als dit ?

http://www.netwerkproduct...j45-connector-p-1185.html

Volgens mij zijn deze voor STP cat6

ik zelf gebruik voor mijn cat6 de volgende plugs daar zit een Mal in voor de kabel werkt 10x beter

http://www.netwerkproduct...chermer-stuks-p-1183.html

Ik probeer geen reclame te maken(maar dit bedrijf wist ik dat ze het beiden hadden)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jogai schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:42:
Dat ik de ghosting noem is puur om duidelijk te maken dat ik echt niet met utp wil werken. Mijn probleem is dat ik de stp kabel niet in een utp stekker krijg.

Heb de buitenmantel eraf gestript. Daarna de aluminium shielding rond de pairs. En daarna per koperdraadje een eindje afgestript, maar dan nog krijg ik ze er niet op een fatsoenlijke wijze erin. Na 2 uur heb ik een stekker vastgeklikt, maar ik vraag me af of alle 8 draadjes contact maken met de stekker en of ze geen onderling contact maken.
pak een multimeter en je weet het zo :).
Pagina: 1