Toon posts:

[MySQL] Migreren naar Access *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al uitgebreid gezocht, maar ik kan alleen topics vinden waarin om het omgekeerde wordt gevraagd.

Ik zit namelijk met een online MySQL-database die ik offline ook moet kunnen raadplegen. Mijn klant wil dat ik Access 2000 gebruik, dus zoek ik een manier om zonder veel moeite mijn gegevens om te zetten naar Access.

Wat ik dus eigenlijk zoek is een functie in Access om een SQL-statement als CREATE TABLE of INSERT INTO * te gebruiken. Of moet ik al mijn gegevens met de hand toevoegen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 15:41 ]

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

kan je niet gebruik maken van de MySQL database dmv een ODBC koppeling in Access?

Verwijderd

Lijkt me dat je wel een csv kan importeren. Vanuit MySQL kan je een csv export maken. Deze kan je importeren in Access.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

je kunt tabellen importeren vanuit MySql, over de mysql driver.
Heb zelf een mysql db in de VS draaien, en mijn access kan hier gewoon bijkomen, zowel als linked tables, en dus kan ik ze ook importeren.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau, kun je me daar iets meer over vertellen? Dit is volgens mij precies wat ik zoek.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Een website vertelt vaak meer dan 1000 woorden van Emmeau
Using Microsoft Access with MySQL
De myodbc driver staat op de mysql website, er is volgens mij een nieuwere versie dan genoemd in dat artikel.

Wat ik persoonlijk zou doen is
a) database links maken naar de tabellen in de mysql database
b) de structuur van de tabellen naar de nieuw tabellen
c) relaties aanbrengen in de nieuwe tabellen
d) een set queries schrijven die de tabellen vanuit de linked tables kopieert naar de nieuwe tabellen.

Een andere optie is om de tabellen direct te importeren in access
(bestand -> externe gegevens ophalen)
Dat is misschien een veiligere oplossing dan de linked tables. Verder heb je als voordeel dat Access automatisch de type conversies voor je doet waarschijnlijk heb je dat probleem ook niet.

Effe denken, wilde nog wat kwijt over dit, maar kan er zo niet opkomen, als ik er aan denk laat ik het horen.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ga er eens even goed mee bezig. Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
OK, de ODBC-installatie was geen probleem, alleen nu heb ik een volgend probleem: de MySQL-database accepteert blijkbaar alleen users die op de localhost zitten. Is er een manier om de db zo in te stellen dat ook "externe" gebruikers hem kunnen benaderen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Je kunt dit doen met bijvoorbeeld mysql front, daar kun je alle users instellen. Een user@* kan overal vandaan komen.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 12:48:
OK, de ODBC-installatie was geen probleem, alleen nu heb ik een volgend probleem: de MySQL-database accepteert blijkbaar alleen users die op de localhost zitten. Is er een manier om de db zo in te stellen dat ook "externe" gebruikers hem kunnen benaderen?
Dat moet je vragen aan de gene die de MySQL onderhoud deze kan een IP adres vrij geven zodat die de MySQL server mag benaderen. Meestal is wel een vast ip adres een voorwaarde om toegang te krijgen vanaf een externe computer.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Gelukkig kan dat ook zonder vast IP (ik connect vanaf teveel plaatsen om al die IP's toe te moeten voegen). <username>@* werkt prima.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Je kan ook lokaal MySQL installeren, dan een export-import doen en je kan er lokaal bij! Vervolgens lokaal via MyOdbc alles naar acces zetten.

Ik denk niet dat een online host zn Mysql naar buiten gaat openzetten. MySQL draait vaak op de webserver zelf of op een trusted network.
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 15:31:
Gelukkig kan dat ook zonder vast IP (ik connect vanaf teveel plaatsen om al die IP's toe te moeten voegen). <username>@* werkt prima.
Het idee is beveiliging. Iedereen kan dus gaan connecten met je db, en passwords gaan raden...

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Pagina: 1