Toon posts:

[W2k Prof] Default Profiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem is als volgt: ik heb een default user profiel met standaard rechten voor domein users.. (read) echter als ik inlog als domein user krijgt deze gewoon full control..
het lijkkt dus alsof bij het inloggen niet de rechten van het default profiel overgenomen worden..

ik heb HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList gewoon goed staan dacht ik zo en inherit rights aangevinkt, iemand een idee wat er mis kan zijn? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, het lijkt erop dat dit normaal is en enkelt te omzeilen valt als ik een mandatory profiel maak... ik was even huiverig voor het feit dat users dus met full control aan de rechten van hun eigen profiel kunnen rommelen en bijvoorbeeld administrators de toegang ontzeggen. Met Take ownership zijn deze rechten weer terug te krijgen en het is dus niet zo'n probleem.

Sluit deze topic maar aan het einde van de dag lijkt me.. tenzij iemand nog iets toe te voegen heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 13:03 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Een profile heeft op zijn minst change rechten nodig om in registry te schrijven. Wil je dat veranderingen niet opgeslagen worden moet je inderdaad een mandatory profile instellen door ntuser.dat om te zetten naar ntuser.man

Wat wil je precies bereiken? een user is owner van zijn profile dus hoeft ie je de rechten niet eens te ontzeggen..dan werken ze zichzelf alleen maar in de nesten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nog even de opmerking dat wat jij wil vaak zelfs onwenselijk is. Veel programma's hebben (helaas) standaard schrijf rechten nodig op de registry ondanks dat ze alleen maar willen lezen op de registry, en die zullen dus niet meer functioneren.