Toon posts:

[caraudio] Welke speakers geschikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort krijg ik een nieuwe leaseauto (Renault Megane Grand Tour). Ik wil daarin de standaard speakers gaan vervangen. Kon ook via uitbreiding, maar ik wil graag zelf bepalen welke speakers erin komen.

Dan brengt mij dat bij het probleem dat ik niet precies weet welke speakers geschikt zijn om in te bouwen.

Is er op het interenet iets te vinden? Heb al via Google.nl gezocht.. maar zie niets wat ik wil..

groet,
Maarten

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Wandel even langs de dealer, deze kan je de diameter zo vertellen. In ieder geval is het een andere diameter dan de oude megane.

[ Voor 32% gewijzigd door |sWORDs| op 23-09-2003 15:20 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
De dealer kon (of wilde) mij daar niets over zeggen. Vandaar mijn vraag....

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24
forum.showyoursound.nl

BlaBlaBla

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 19:20
Is dat een station? Denk het wel, krijg je die als grijs kenteken (dus met alleen 2 voorstoelen?)
Pas namelijk in zo'n wagen, van een vriend van me, wat audio ingebouwd... enkel een mono-blokje met een sub eraan. Het geluid wat uit de originele speakers komt is bepaald niet slecht, oké er zit geen bas in maar daar is die sub voor. Als je de originele radio blijft gebruiken (wat kan als je een versterker met hi-input mogelijkheden koopt), de bass op de radio in de "-" zet dan houden de speakers het heel goed.

En wil je het echt weten ... pak dan maar vast je tork schroevendraaien, want die wagens zitten helemaal in elkaar met die schroefjes. :)

All knowledge is written

Verwijderd

Mooie 16cm compo voorin (Helix, Focal, GZ, RF, Kicker enz. hangt ervan af wat je wil), eventueel coaxjes achterin of ook een compo. Subje in de kofferbak. Als je alleen voorin een compo neemt dan kun je een vierkanaals ampje kopen. Wil je achter ook een compo dan zou ik een 4 kan amp en een mono blok nemen.

Vertel ons echter eerst eens wat je wil en wat het mag kosten!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even wat basis begrippen doornemen? (sorry hoor)
Compo?

Wil er niet teveel aan spenderen, omdat ik natuurlijk niet heb gekozen voor de standaard uitbreiding a €170,-.

Misschien ter info. Het geheel moet gaan draaien op een Kenwood mp3-radio.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waar hou je van?

Scherp, zacht, bas, mid, rockmuziek, house, rap? Geen input, geen antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
JA! ;-)
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik van alles wel houd. Op mijn radio kan ik heel wat instellen, zodat het altijd wel goed klinkt.

Dus ik zoek speakers die dit alles goed kunnen weergeven.

Maar ik zocht eigenlijk gewoon een site waar ik speakers kan zoeken die ik kan inbouwen. Ik ga dan zelf wel kijken/luisteren welke ik goed vind klinken. Da's altijd heel persoonlijk...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:15

JT

VETAK y0

Een site waar je speakers kan luisteren...dat zou wel heel cool zijn :P Waar woon je ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 07:58
Speakers luister je niet :P
Je luisterd muziek. Je luisterd naar de kwaliteit en klank van speakers ;)

Maar een goede site??
Kijk een op www.rondevries.nl
Heb ik veder geen ervaring mee maar staat wel goed spul op.

www.halfords.nl
Die ken je vast wel. Verkoopt veder niks bijzonders. Gewoon normaal stuff. Gelukkig net geen marguant.

www.wehkamp.nl Verkoopt ook carhifi maar is alleen voor de gene die het huis niet uitwil denk ik. (duur)

Of kijk eens bij wat bekende zaken als Staffhorst.
Die verkopen altijd goed spul en hebben regelmatig uitverkoop.
Je kan er altijd alles testen en beluisteren. En ze kunnen het ook inbouwen.
De nieuwe media markt in Utrecht doet ook het inbouwen van carhifi.

Ik weet niet hoe dat zit met de rest van de mediamarkts

Trouwens 170 euro is wel wat weinig voor speakers.
Je kan er misschien een mooie composet voor kopen of een set ovalen en gewone 16cm ofzo. Maar als je er een versterker bij wilt met sub etc kom je toch duurder uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Tijmen op 24-09-2003 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op zich is lezen ook een vak. Ik wil kijken welke speakers geschikt zijn. Daarna ga ik 'onderzoeken' of ik ze goed vind klinken.. (zo goed?)

Maar goed. Op de hierboven genoemde sites heb ik al gezocht. Geen van allen geven uberhaupt aan of ze geschikt zijn voor bepaalde merk auto's. En dat zoek ik nu juist.

Klaarblijkelijk is er dus niet zoiets te vinden.....

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 07:58
Nee ik denk dat je dan echt "LANGS" de winkels moet gaan en vragen aan de verkoper welke speaker voor elke auto geschikt is. Vaak staat dit dus ook in de handleiding.

Wat je wel nog kan doen is, eerst naar de sites gaan van speaker fabrikanten.
Hier staat wel vaak info over in welke auto ze passen. Dan kan je een lijstje maken.
En daarna kijken waar je ze kan beluisteren of wat reviews lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al gedacht. Raar, dacht dat er op internet veel te vinden was... Niet alles dus....

Verwijderd

:|

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Gewoon naar een goede carhifi zaak gaan, je voor laten lichten van wat er allemaal is zowel goedkoop als duur spul. Kijk in eerste instantie niet naar de prijzen puur wat jij goed vindt klinken. Wat heb je aan speakers van 170 euro als je er niet blij mee bent. Leg je er 30 euro bij heb je wel je droom setje. Die mensen kunnen ook gelijk in een boek kijken welk formaat speakers in die megane passen. Als ik me niet vergis is dat 16 cm voor en 13 achter. Gelijk aan een laguna.
Per definitie hoef je het daar ook niet te kopen, zeg dat je het in overweging neemt neem wat lectuur mee en kijk dan waar je het goedkoopst jou speakers kunt halen. Je kunt ook op Marktplaats kijken als je het niet erg vindt om 2e hands te kopen. De duurdere merken zijn daar vaak betaalbaar, dus GEEN pioneer of magnat. De mensen die dat spul nieuw kopen weten wat zelf willen en hebben dan ook een bij behorende installatie ernaast. Dus echt verkracht zullen de speakers niet zijn. Tenzij ze er al voor het oog slecht uitzien. Opties en mogelijkheden genoeg.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Pagina: 1