Toon posts:

(Excel) Automatisch Regels Kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay het volgende is aan de hand.
Ik ben bezig om wat excel bestanden te maken voor een belasting betaler.
Op dit moment ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dekk1178/Img/Vb.jpg

Nu wil ik als je onder kostenplaats zo'n getal in typt, zoals 3000 dat je verder op of onder een een ander werkblad die hele regel te zien krijgt.
Zo wil ik dus dat alle getallen bij elkaar staan, dus alle 3000, 16000, 8000 enz.

dus dat je dit effect krijgt
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dekk1178/Img/vb2.JPG
en zo dus ook met alle andere kosten plaatsen...
Het moet dus Automatisch gaan...
Ik hoop dat iemand me hier bij kan helpen!
of dat iemand mij kan vertellen of hier een ander goed progje voor is...

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 15:27 . Reden: Alles ff goed gezet ]

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Aangezien het aantal items in de categorie Kostenplaats 16000 kan variëren, wordt dit redelijk ingewikkeld in Excel.
Ander proggie? Microsoft Access.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Je kunt het best voor elke kostenpost een afzonderlijk werkblad aanmaken.
De desbetreffende rijen naar die werkbladen kopiëren, moet je met een macro doen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yeah .. acces

dit past daar perfect in

Iperf

Verwijderd

Wellicht heb je wat aan Auto-filter. Je krijgt dan een dropdown in de kolomkop waarin je een kostenplaats kan selecteren. Het Auto-filter toont dan alleen de regels met de geselecteerde kostenplaats.

Verwijderd

Excel is uitstekend geschikt voor wat de vragensteller wil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 21:05:
[...]
Excel is uitstekend geschikt voor wat de vragensteller wil.
Ben het hier niet echt mee eens. In excel kun je wel een beetje sorteren en gegevensverzamelingen ordenen maar het blijft veelal noodzakelijk om e.e.a. handmatig te doen. Voor elke toegevoegde kostenplaats moet er dan handmatig een werkblad aangemaakt worden. Wanneer er een beperkt en limitatief aantal kostenplaatsen zijn is dat niet zo'n probleem.

Mij ontgaat het doel van deze spreadsheet ook een beetje: is het om een bedrijfsadministratie te voeren of zo? Zo ja: dan kun je beter een simpel boekhoudpakket nemen waarbij je o.a. de mogelijkheid hebt om een crediteurenadministratie, een grootboek en een kostenplaatsenadministratie te voeren en de meest gangbare rapporten uit draaien.
Pagina: 1