Toon posts:

BILLION ISDN Kaart nekt Windows 2k?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een PC met Windows 2000 sp4 en daar heb ik in Billion kaart ingepropt. Nu wil het dat de Billion kaart drivers onmogelijk te installeren zijn. De pc zegt dat de drivers niet juist geïnstalleerd zijn, ongeacht welke versie ik neem van de drivers.

Het verwijderen van de kaart kan ook niet omdat windows denkt dat de kaart noodzakelijk is voor het opstarten van het systeem.

Is het mogelijk de link tussen de kaart en de verkeerde BILLION drivers op te heffen? De vorige keer heb ik mijn hele systeem geformatteerd maar dat blijf ik niet doen... |:(

Windows moet terug naar de staat dat hij nooit een ISDN kaart gezien heeft en al helemaal geen BILLION kaart.

Dit kost me een Billion uren gekloot op deze manier...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem! Echter staat er op billion.com wel een FAQ list. Daarin staat hoe je de registry aan kan passen zodat hij weer opnieuw gevonden wordt. Echter helpt dat niet... De kaart wordt wel opnieuw gevoden maar pakt gewoon weer de drivers van 2k, en niet die jezelf gedownload hebt |:(

Ik heb een mail gestuurd naar Billion support. Misschien dat ze meer kunnen vertellen!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

opstarten in Save mode en dan het Device Deinstalleren?

Verwijderd

misschien heb je dit al geprobeert; maar even met regedit laten zoeken naar keys met billion erin en verwijderen

(maak voor de zekerheid wel even een kopietje van je register voor dat je gaat vogelen....)

Kaart eruit en opstarten. Als er drivers uit W2K geinstalleerd worden even voor update driver kiezen en de gedownloade drivers laten gebruiken ...

Suc6

Verwijderd

mutsje schreef op 10 november 2003 @ 15:37:
opstarten in Save mode en dan het Device Deinstalleren?
Ik krijg de devices wel weg. Dat is niet het probleem, tenmiste... na een aantal wijzigingen in de reg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 15:38:
misschien heb je dit al geprobeert; maar even met regedit laten zoeken naar keys met billion erin en verwijderen

(maak voor de zekerheid wel even een kopietje van je register voor dat je gaat vogelen....)

Kaart eruit en opstarten. Als er drivers uit W2K geinstalleerd worden even voor update driver kiezen en de gedownloade drivers laten gebruiken ...

Suc6
FAQ's van Billion.com inderdaad, dat werkt. Maar het opnieuw installeren blijft een probleem.

Update driver werkt niet, je kan dan wel het juiste bestandje aanwijzen, maar dat resulteert in dezelfde foutmelding. "kan bestand in gespecificeerde path niet vinden" ofzo.. maar dat zegt hij als hij al reeds een aantal dingen geinstalleerd heeft.

Onder XP werkte deze drivers overigens wel! Las namelijk in het forum dat mensen daar ook problemen mee hadden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gekke zijweg, maar probeer eerst eens een normaal modem te installeen voordat je die billion installeert. Heb ik onder NT eens gehad met een dynalink ISDN-kaart, die werd niet herkend als er niet eerst een normaal modem in zat :?
Normaal modem geinstalleerd, toen de dynalink, kon drivers selecteren en alles, kweet niet of het helpt maar je kunt het iig proberen.

BTW: ISDN en Windows zijn bij mijn weten nooit echt zulke goede vrienden geweest ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The_Eagle schreef op 10 november 2003 @ 16:48:
Gekke zijweg, maar probeer eerst eens een normaal modem te installeen voordat je die billion installeert. Heb ik onder NT eens gehad met een dynalink ISDN-kaart, die werd niet herkend als er niet eerst een normaal modem in zat :?
Normaal modem geinstalleerd, toen de dynalink, kon drivers selecteren en alles, kweet niet of het helpt maar je kunt het iig proberen.

BTW: ISDN en Windows zijn bij mijn weten nooit echt zulke goede vrienden geweest ;)
Thnx for the tip! Ik ga het eens proberen. Zal me inderdaad niet verbazen als het zoiets is :/

Dacht dat na de ISDN problemen die ik ooit met NT4 had, het beter geworden was, maar helaas ;)

Verwijderd

Om maar weer netjes (toekomstige queries/searches) deze post aan te vullen, het volgende ter info.

Het betreft hier een bug in Service pack 4.
Hier is op dit moment een hot fix te verkrijgen bij microsoft.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;822831

Of men kan natuurlijk gewoon wachten op SP5 ;-)
Pagina: 1