[CSS] remote Font op site

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een site aan het maken en daarop wil ik gebruik maken van een font waarvan ik ZEKER weet dat deze niet op andere computers aanwezig is.
Nu weet ik dat het mogelijk is om je browser te "foppen" door het font op de site zelf te zetten en hiernaartoe een verwijzing te maken, alleen weet ik niet meer hoe dat moet. :X

Google, W3Schools, W3C, DevGuru en onze eigen GoT search konden mij geen antwoord geven, waardoor ik dus het idee krijg dat ik op de verkeerde manier aan het zoeken ben. :O

Kan iemand hier mij vertellen hoe dit werkt? :*)

Alvast bedankt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Hmmm werkt het niet met fontface="../fontmapje/fontje.tff/ :?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
En Mac/Linux gebruikers dan?

precies ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Font-face is geen W3C standaard en volgens mij alleen een Microsoft extensie.
Ik zal het eens even gaan proberen.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

BTW dan krijg ik altijd een waarschuwing:
'wilt u dit lettertype tijdelijk installeren?'

Veel kans dat mensen dan op nee gaan drukken..

leoaq.fm // Jeune Loop

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Ik weet niet waarom dat er zo veel over te vinden is door jullie, maar 1 ding is zeker, ik krijg het niet aan de praat. Ook niet wanneer ik letterlijk de code CTRL-C / CTRL-V.
Kan het zijn dat alleen OpenType fonts zoals Arial mogen en dat TrueType fonts niet mogen?

Kwee niet, het is maar een suggestie.
edit:

Las net dat browsers foute code in een CSS zonder foutmelding negeren.
Ook wanneer ik een TrueType font aanroep wat op het lokale systeem (waar vandaan ik de browser draai) dan wordt dat font niet weergegeven.
Wanneer een OpenType font wordt ingevuld werkt het wel.

[ Voor 32% gewijzigd door akakiwi op 23-09-2003 15:26 ]

• r0bert
MSDN:
Q. Which fonts can I use?

Thousands of TrueType fonts are available, and most can be embedded within Web pages using WEFT. However, WEFT does not let you embed certain categories of fonts, such as no-embedding fonts and those that contain serious errors.

• Willem
  • Laatst online: 19-08 23:05
Hou desondanks nog ff rekening met alle niet-Windows gebruikers.
Plus dat er hierover (nogmaals) best veel over in de search te vinden is.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Voor de mensen die willen weten om welk font het gaat:
http://new.casualvictims.com/MyFont.ttf

Op de manieren hierboven genoemd werkt het niet, dus zal ik het font zelf eens even onder de loop nemen.

Bedankt voor jullie opmerkingen en wat mij betrefd mag ie nu dicht.

• r0bert
Je hebt 'm wel op hetzelfde domein staan als je pagina ?

Je gebruikt trouwens op die oude website www.casual....com een plaatje van meer als 150kb!! wat je makkelijk om kan zetten naar aardig wat minder kb's ;)

[ Voor 62% gewijzigd door r0bert op 23-09-2003 15:51 ]

Verwijderd

Misschien heb je wat aan http://www.tijs.org/embed/

• Dark Blue
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je kunt een font erg gemakkelijk digitaal maken door Microsoft's WEFT te gebruiken. Ik heb het programma 1x gedownload en ben het weer van plan te doen aangezien het voor mij prima werkte.

Je moet van het font een .eot bestand maken, maar het leuke van WEFT is dat hij je vraagt op welk domein je font moet komen te staan. Het .eot'je wordt gemaakt, en je denkt: was dat alles. Nee, want ga maar eens met notepad of nog liever, TotalCommanders Lister, in de source kijken. Je url staat er slightly encrypted in. Leuk he!

Ik had indertijd French Script MT als benodigd font, en zag hem tijdens de tutorial op de MS site staan. Handig toch! Pad opgezocht, eot gedownload en... hij deed het niet :'( ! Toen ging ik in de source van de eot kijken en ja, daar staan dusdanige restricties dat hij alleen op MS.com gebruikt kan worden. Helaas :w

Gelukkig is WEFT naar wat ik weet freeware en kun je simpelweg je eigen eotje er mee bakken. Vergeet niet je cache te legen voordat je moord en brand begint te roepen dat het niet werkt...
Vergeet eveneens niet om als alternatief font er eentje te kiezen die a) nog een beetje het idee heeft van wat je bedoelde en b) die zonder de font-size of de weight enzo te veranderen je layout niet vernachelt.
En vergeet niet dat als je van host verandert ... je ook een nieuwe eot moet bakken!

En ja, het zal wel op niet-Windows systemen niet werken. Vandaar dus die extra tip over het alternatieve font...

http://www.microsoft.com/...ault.htm?fname=%20&fsize=

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

je kunt wel crossbrowser fonts embedden, maak er een plaatje van, zet het in flash animaties, of geef een PDF. het zijn allemaal een beetje pseudo oplossingen, maar wel manieren die overal werken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• flexje
  • Laatst online: 23:37

flexje

got-father

Ik denk dat je er hier wel verder mee komt:
http://www.spoono.com/html/tutorials/tutorial.php?id=19

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Pagina: 1