CGA (EGA?) -> VGA convertor of CGA monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 16:57
Heeft iemand van jullie misschien al eens een convertor tegengekomen om ene CGA (mogelijk een EGA) signaal om te zetten naar een VGA signaal?
Of heeft er misschien nog iemand een adresje waar'k CGA of EGA monitoren kan kopen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CGA/EGA naar VGA converteren is alleszins geen simpele bezigheid, VGA is namelijk analoog, terwijl CGA en EGA digitale signalen verzenden. Er hebben converters bestaan, maar ze waren idioot duur en zelfs 10 jaar terug vrijwel onvindbaar.

CGA/EGA monitoren duiken daarentegen met enige regelmaat op in kringloopwinkels, ik zou daar dus beginnen te kijken.

Een waarschuwing: er bestaan naast de bekende Dsub15 VGA connectors ook Dsub9 VGA connectors die dus fysiek identiek zijn aan de 9-pins EGA/CGA connector. Een VGA monitor met Dsub9 gaat dus niet op EGA signalen werken (overigens ben ik die Dsub9 VGA alleen bij (X-)terminal hardware tegengekomen, dus die zul je niet zo snel in een kringloopwinkel vinden)

Oslik blyat! Oslik!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 16:57
dion_b schreef op 23 september 2003 @ 16:40:
CGA/EGA naar VGA converteren is alleszins geen simpele bezigheid, VGA is namelijk analoog, terwijl CGA en EGA digitale signalen verzenden. Er hebben converters bestaan, maar ze waren idioot duur en zelfs 10 jaar terug vrijwel onvindbaar.

CGA/EGA monitoren duiken daarentegen met enige regelmaat op in kringloopwinkels, ik zou daar dus beginnen te kijken.

Een waarschuwing: er bestaan naast de bekende Dsub15 VGA connectors ook Dsub9 VGA connectors die dus fysiek identiek zijn aan de 9-pins EGA/CGA connector. Een VGA monitor met Dsub9 gaat dus niet op EGA signalen werken (overigens ben ik die Dsub9 VGA alleen bij (X-)terminal hardware tegengekomen, dus die zul je niet zo snel in een kringloopwinkel vinden)
Goeie info, dit gaat trouwens echt over een CGA monitor, zeker geen 9 pins VGA, daar hebben we nog wel kabels voor. Maar inderdaad dat digitale signaal analoog maken is niet zo populair blijkbaar.
Aangezien ik zo'n ding wil verkopen maakt de kostprijs niet echt uit. Verkocht raken wordt het toch wel als'k het vind. X-ray machine kost namelijk paar miljoen :+
Moet'k het wel vinden natuurlijk, en dus niet in een kringloopwinkel.

Toch bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W8 ff- gaat het hier om een apparaat dat een CGA signaal levert die dus een nieuwe monitor of iig converter moet hebben? (dat maak ik min of meer uit je post op)

Dat gaat dan verdomde lastig worden. Ik ga zien of ik iets kan vinden...
En ik snap niet zo waarom 2e hands niet kan- een X-ray apparaat die CGA levert is net zo 2e hands

Edit:
Hier heb je refurbished CGA spul voor dure maar non-astronomische bedragen:
http://shop.store.yahoo.com/repc/cgamonitor.html

Edit2:
Heb je überhaupt zelf gegoogled- ik zocht op 'CGA VGA converter' en dit was de eerste hit:
CGA to VGA Converter - USD 95 nieuw ex verzendkosten.

/toch een zoekertje - dicht

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 24-09-2003 15:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.